Los bericht bekijken
Oud 21 oktober 2015, 23:17   #685
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
En nu brengen we meisjes bij dat ze sexy moeten zijn van kleins af aan, en mager. En nog magerder, want anders horen ze er niet bij. Vandaag is het zelfmoord % bij pubers hoger dan ooit. En langs de andere kant worden meisjes wijsgemaakt dat als ze geen hoofddoek dragen ze niet naar de hemel gaan.
Elk huisje heeft zijn kruisje.
Binnen 50 jaar zullen ze exact hetzelfde zeggen: In die optiek prijs ik me gelukkig dat we in het heden leven en niet 50 jaar terug.

Over die bekrompen jaren '50 wil ik nog het volgende zeggen. Dat was de generatie die de Europese unie heeft opgericht, puur uit idealisme. . De welvaart die dat gecreëerd heeft, daar plukt u nu de vruchten van. Dat we sindsdien geen oorlog meer gehad hebben in Europa is dankzij de generatie van de jaren 50.
En dan spreekt ik nog niet over de culturele bloei uit die periode, vooral dan de muziek. Ik was nog niet geboren dan, maar geef mij maar de jazz en de rock 'n roll, ipv Justin Bieber en 1D.
Ik prefereer ook liever jazz & rock 'n roll dan de opgenoemde hedendaagse 'iconen', maar ik heb geen krampachtige nostalgische hunkering naar de jaren vijftig. U bent zo'n typisch 'vroeger was het beter' persoon. Wel, in de jaren vijftig werden vrouwen nog aan hun fornuis vastgebonden (bij wijze van spreken) en konden slachtoffers van verkrachting of seksueel misbruik nog niet met hun trauma naar buiten komen. Was dat dan zoveel beter ?

En wie zegt dat meisjes sexy moeten zijn van jongsaf ? Dat is eerder een minderheid, moest ik een dochter hebben zou ze geenszins als een 'sloerie' naar school mogen vertrekken. En ik kan maar weinig mensen die hun kinderen een anorexiastoornis aanpraten. En met hoofddoeken zijn er soms problemen, maar dat is hier volledig naast de kwestie.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden