27 oktober 2015, 11:07
|
#263
|
Minister
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior
Onder andere de macht om spoorwegen te prefinancieren of bijkomend te financieren en meerbepaald de aanleg, aanpassing of modernisering ervan. Daarin begrepen de vernieuwing en de onderhoud van het net en van de stations, de verzekering van hun uitrusting, investeringen inzake infrastructuur, rollend materieel, de garantie van veiligheidsnormen, de verhoging van de capaciteit van lijnen en stations, de opwaardering van het patrimonium door het onderhoud ervan, het aanleggen van een nieuwe spoorlijnen, het heraanleggen van in onbruik geraakte spoorbeddingen, de aansluitingen op bestaande lijnen, de elektrificatie nog niet geëlektrificeerde spoorlijnen, de modificaties aangebracht aan het tracé van een spoorlijn (het rechttrekken van bochten of aanpassen van de afstand tussen de sporen om de snelheid van het treinverkeer significant te verhogen, het afschaffen van overwegen.
Daarbij moet nog in overweging genomen worden dat het hele mobiliteitsbeleid, m.i.v. de binnenvaart, havens, luchthavens, streekvervoer, infrastructuur, verkeersveiligheid enz. enz. gesplitst is.
|
Je vergeet natuurlijk wel dat als Vlaanderen wilt investeren Wallonië eenzelfde hoeveelheid moet investeren. Dus als Vlaanderen 1€ wilt gebruiken voor de IJzeren Rijn moet Wallonië eenzelfde € investeren langs hun kant. Doen zij dat niet kan Vlaanderen het dus vergeten.
|
|
|