Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2015, 14:24   #305
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Duidelijk dat daar geen economie op draait. Leuk als je die dingen leuk vindt. Maar nee, het zou bij mij niet opkomen om mijn kinderen in de hand van pedofiele "vrijwilligers" te laten. Zich vrijwillig met kinderen bezig houden (behalve in eerder genoemd clubverband als retour voor wat je zelf gekregen hebt) zou mij bijzonder louche lijken. En jeugdbewegingen, dat is hetzelfde als dat clubverband he. Als je jong bent, krijg je, en als je wat ouder bent, geef je terug.

Wat ik wil zeggen is dat "vrijwilligerswerk" geen economie doet draaien, en dat je dat niet moet pretenderen, dat mensen "vrijwillig" zouden werken (echt werken: vuilbakken ophalen en zo) voor anderen in voldoende mate om een behoorlijke levensstandaard te bereiken.

.
Ik ken vrijwilligers die 'strontbroeken' van incontinente dementerende bejaarden gaan verversen of die zwerfvuil in de berm gaan opruimen, ja ! Toen ik naschoolse opvang deed voor sociaal zwakkere kinderen, was er ook eens eentje bij die de boel onderkotste of in zijn broek had gedaan. Dat zijn natuurlijk geen plezierige aspecten, maar ze horen er wel bij. Het is dus een misvatting te denken dat vrijwilligerswerk enkel maar leuk hoort te zijn !

Verder een vraagje: hoe kan het dat iemand met zulke domme en ongenuanceerde standpunten een jobke in de academische wereld kan versieren (tenzij je hier fameus staat te liegen) ? Dat is echt wel een prestatie ! De uitspraak dat 'vrijwilligers die met kinderen werken' allemaal pedo's zouden zijn, kan ik hier kaderen als ze van enkele eencellige neanderthalers komen die dit forum hebben ontdekt, maar van een academicus lijkt dit me wel bijzonder 'sterk'. Hiermee toont u wederom aan hoe serieus we u hier nog dienen te nemen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden