Citaat:

| 
					Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy  Ik heb ooit in China samen met disgenoten een enorme kreeft binnen gewerkt een beest van toch over de 4 kilo . De kreeft werd eerst aan tafel gebracht levend maar het achterlijf in flinterdunne schijfjes gesneden. Het doet wel raar aan dat je die kreeft op eet terwijl ze nog naar jou aan het kijken is en haar scharen bewegen.
 Daarna wordt het levende hoofd en de scharen terug genomen naar de keuken waar het wordt in stukken gekapt en klaargemaakt in de wok met spring onion, garlic en ginger. Het water komt we wel terug in de mond
 | 

Dat is voor mij een brug te ver, zelfs een volledig gebakken vis die met zijn oogjes naar je zit te staren, vind ik al niet bepaald appetijtelijk.  
Ik heb het in China destijds ook gezien: 'life sushi'.  Levende kikkers en bewegende zeekomkommers werden levend in stukken gehakt en al bewegend naar binnen gespeeld.  Maar dan haak ik toch af.  
Ik besef het ten volle, een beetje hypocriet, maar het gedacht mag ook iets hebben.