Los bericht bekijken
Oud 3 november 2015, 08:52   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Natuurlijk te absurd voor woorden, wat u hier allemaal schrijft. Evenwel ga ik toch een poging doen een en ander te reply'en.

- Hoor ik het nu goed dat u pleit voor het opheffen van alle 'arbitraire' landsgrenzen ?
Uiteraard. Ik ben geen anarcho-kapitalist voor niks. Er blijven natuurlijk wel territoria van invloed van minarchieen. Maar aangezien alle minarchien equivalent zijn, speelt de grens van hun territorium evenveel rol als de afbakeningen van de verschillende verdiepingen voor verschillende schoonmaakploegen.

Citaat:
Dat heeft natuurlijk enorme consequenties. Zo zelfs dat u dreigt alle rijkdom kwijt te geraken aan de miljoenen 'gelukszoekers' die ons zullen overspoelen.
Dat is pas echte solidariteit, he. Nu staat daar plots dat Soedanees gezin voor uw deur, en zijt gij de rijkaard. Uw gans verhaaltje stuikt ineen.

Citaat:
- Er schort veel aan de actuele ontwikkelingshulp en veel middelen komen bij de foute personen terecht. Zoveel is zeker. Maar alle ontwikkelingshulp over één kam scheren en ze allemaal culpabiliseren, dat is echt wel een brug te ver. Er wordt wel degelijk goed werk geleverd en er is op talloze gebieden al progressie gemaakt.
Ontwikkelingshulp lijdt aan exact dezelfde problemen als alle andere vormen van structuur waar men verkeerdelijk uitgaat van de altruistische bedoelingen van machthebbers en leiders.

Ontwikkelingshulp dat administratief georganiseerd wordt, gaat het leven leiden van een administratie, zoals beschreven door Herbert Simon in zijn seminaal werk. Een administratie gaat nooit iets doen dat haar bestaansreden ondergraaft.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 november 2015 om 08:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden