Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh
Of - om het iets actuelers te houden - aan 104 per uur op een plaats waar je slechts 50 mag, en waar meisjes van 12 aan het fietsen zijn?
|
Inderdaad (verder off topic...)
volgens de papieren krant het Belang van Limburg mocht men daar 70 kmh, maar ook 70 gereden en 50 kmh impactsnelheid is meestal dodelijk als een relatief hoge
2 tonner (BMW 5 GT) een kind bij het oversteken in de flank aanrijdt...
dixit de papieren krant van vandaag.
On topic: aan de Vlaamse Vmax van meestal (tot) 70 kmh op de gewone gewestwegen# heeft een Tesla S 85 een rijbereik tot 600 km. Een E-auto is eigenlijk ideaal voor dat Vlaams getaffel tussen 30 en 70 kmh, en af en toe eens tot 90 en tot 120 kmh als het verkeer het überhaupt toelaat.
En bij het typisch stokkend verkeer benut men even de regenerative energie.
Ik denk dat een zekere @Daelemans weer ferm aan´t zagen is.
# 66 % van de Vlaamse Gewestwegen had toen al V70:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141120_01386895
ADAC haalde in D tijdens hun ADAC EcoTest Mix: stad (30-50 kmh)/gewone weg (tot 100 kmh)/snelweg: (130 aanbevolen) zelfs een verbruik van 20,4 kWh/100 km en 415 km autonomie. En dat ook nog met de 21"-velgen (benut eens de rijbereik-berekening onderaan:
http://www.teslamotors.com/nl_BE/models )
Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...erformance.pdf blz 2 onderaan.
Die Reichweite des Tesla Model S Performance mit 85 kWh Akkukapazität beträgt mit dem im ADAC EcoTest ermittelten Durchschnittsverbrauch von 20,5 kWh/100 km (ohne Ladeverluste) rund 415 km. Ermittelt wurde die Reichweite mit dem ADAC EcoTest Mix, der aus Stadt-, Land- und Autobahnfahrten besteht.
|