Los bericht bekijken
Oud 5 november 2015, 20:34   #71
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dat is een evolutie die naar boven gaat, en u betreurt dat als verwant gebruiker. Ik niet goed begrijp!
U verwart kwaliteit met thc-gehalte. Voor u staat een hoger thc-gehalte gelijk aan hogere kwaliteit.
Voor mij zijn er meer voorwaarden voor een betere kwaliteit.
Hoe is de smaak? Is de wiet met chemische bestrijdingsmiddelen (tegen schimmels en mijten bv) behandeld? Werden er kunstmatige of chemische meststoffen gebruikt? Hoe is de wiet gedroogd?
Allemaal dingen die, zolang ik in het illegale circuit terecht moet, niet kan checken...

Citaat:
Wat is er mis met het effect, daarvoor doe je het toch? Als de wereld vrij was kon jij nu aan cherrypicking doen tussen duizendtal soorten. Je kon uitkiezen wat het beste bij U past. Ik begrijp dus uw betoog naar een legalisering. Maar niet tegen opgefokte wiet.
Ik heb op zich niets tegen opgefokte wiet. Ieder rookt wat hij wil.
Maar het probleem is dat opgefokte wiet een groot hinderblok blijkt als het gaat over legalisatie. De tegenstanders roepen immers dat dat soort wiet eerder een harddrug dan een softdrug is en dan hebben ze in vele opzichten een punt.
Ik zou liever legaal kunnen kiezen tussen een beperkt aantal soorten dan illegaal een veel groter aanbod te hebben.
De mensen die toch straffere soorten willen kunnen nog altijd zelf aan de kweek.

Citaat:
Dus telen en selecteren op de werkzame stof is opfokken?
Als dat telen en selecteren enkel maar een hoger thc-gehalte voor ogen heeft wel ja.
Citaat:
Ik vind dat een beetje kort door de bocht.
Ik niet.
Citaat:
Maar het is wel zo dat wiet hedendaags meer (neven)effect heeft dan vroeger. En dat het een miskend probleem is bij probleemgebruikers. Ik denk dat zelfs wiet schadelijk is over de lange termijn omdat ge heel uw lichaam en geest ontregelt. Maar dat is bij mensen die dagelijks drinken ook zo.
Inderdaad. Dat is wat de tegenstanders ook roepen. En ze kunnen dat enkel roepen omdat er tegenwoordig meer en meer opgefokte soorten aangeboden worden.

Citaat:
Ja 't is dat, what the bleep do I know. Ik hou mij niet zo bezig met die termen, ik smoor gewoon en heb regelmatig andere dingen geproefd. Ik ben altijd trouw gebleven een de zure soorten en heel zelden iets zoet.
Waarvan akte.
Citaat:
Ik kijk niet zo naar de komma. Er is zelfs een speciale wietsoort ontwikkelt voor een kind dat medisch zou kunnen gebruiken zonder stoned te worden.
Er is zoveel mogelijk en net daarom moeten ze die cultuur in vrijheid laten doen als het op telen aankomt. Als ge dat in regel gaat gieten is dat gewoon een beperking op een hele evolutielijn he.
Vrijheid kan ik enkel maar toejuichen maar ik ben ondertussen oud genoeg om te beseffen dat er in gevallen als deze altijd compromissen gesloten zullen moeten worden. Kortom; laat mij vrij mijn wiet kopen en roken en ik geef toe aan een beperkter aanbod.

Citaat:
Dan weten ze het ineens he als ze serieuze last ondervinden
Shops liggen nu beladen met buitenwiet, wat houdt U dan tegen?
Nogmaals, niet houdt mij tegen. Ik vind mijn gading nog wel.

Citaat:
Laten we het erop houden dat zoiets relatief is.
Wat is daar relatief aan? Geef mij eens een voorbeeld waarin illegale markt een betere kwaliteit levert dan de legale?

Citaat:
Neen ik weet niet wat ik wil, ik probeer het in perspectief te stellen.
Ik denk gewoon dat onze politiek nog niet klaar is "wiet" in goede banen te leiden.
En hoe zorgen we ervoor dat onze politiek er dan wel klaar voor is volgens u.

Citaat:
Gij sprak van straffer spul, dat is net mediwiet.
Voor pijnverlichting gaan ze gene skunk smoren hedendaags he.
Echt, vooraleer je je nog eens uitlaat over mediwiet zou je je er beter eens een beetje in verdiepen. Mediwiet heeft juist niks te maken met straffer spul. Er is inderdaad straffe mediwiet (20%) maar evenzeer is er zeer lichte mediwiet (6%). Jij lijkt te denken dat er mediwiet is omdat er straffere soorten gekweekt worden. Dat heeft echter niks met elkaar te maken. Er is tegenwoordig mediwiet omdat men de onmiskenbare voordelen ervan erkent. Had men die voordelen 20 jaar geleden al erkend, dan was er destijds vast mediskunk geweest. Het belangrijkste bij mediwiet is de verhouding THC/CBD. Niet het hogere THC gehalte.
Huiswerk overnieuw maken dus...

Citaat:
Neen ik weet niet wat ik wil op dit vlak. Het is een tweezijdig debat.
De manier waarop U het wilt legaliseren zie ik zeker niet zitten neen.
Of ter wel all the way of ter wel niet he.
Een nobel streven van u maar volgens mij helaas utopisch.
Nogmaals; politiek steunt op compromissen. Zonder compromissen zelden een akkoord...