Los bericht bekijken
Oud 23 november 2004, 13:22   #17
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

EINDELIJK!

Niet iedereen is het daarmee eens...

“Wat er aan de hand is, is dat de radicale islam zich als een olievlek verspreid heeft over de hele wereld. Na 11 september 2001 kon je nog zeggen: Amerika is ver weg. Toen kwam Madrid (11 maart 2004), op tweeduizend kilometer van Nederland. En nu zijn we zelf aan de beurt.”

“De moord op Theo van Gogh bewijst dat het moslimextremisme ook in Nederland wortel heeft geschoten, maar het is je reinste onzin om te zeggen dat het de schuld is van de Nederlanders. Zijn we de affaire Rushdie dan vergeten? In Frankrijk hebben ze geen Theo van Gogh, maar in de Parijse banlieue zie je precies hetzelfde gebeuren als in Nederland.”

“Fundamentalisten, die in landen als Marokko of Egypte al lang achter de tralies zouden hebben gezeten, vinden in Europa een vrijplaats om hun propaganda voort te zetten. Dat maakt ons kwetsbaar.”

“Ik hoor jongens van vijftien schreeuwen dat ze al vijfendertig jaar aan de kant van de Palestijnen staan. Dat staat stoer. Maar over meisjes die men belette een brandende school in Saoedi-Arabië te ontvluchten omdat ze ongesluierd waren, heb ik niemand gehoord. Moslims – mannelijke moslims – moeten eindelijk eens ophouden het slachtoffer uit te hangen.”

“Wat mij stoort, is de bijna pathologische koppigheid om toch maar niet te erkennen dat je zelf verantwoordelijk bent voor je daden. Het is altijd de schuld van de omgeving, die tegenwerkt. Het is altijd: ‘Ze moeten ons weer niet hebben’. Ik begrijp best dat moslims nu bang geworden zijn, maar tegelijkertijd denk ik: waarom kunnen ze zich dan niet inleven in de situatie van Nederlanders die zich bedreigd voelen? Waar blijven de sympathiebetuigingen van Marokkaanse kant met dat Amsterdamse echtpaar dat constant werd getreiterd en lastiggevallen door Marokkaanse jongens en uiteindelijk moest verhuizen?”

Hafid Bouazza, in Knack, 17.11.04
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden