Los bericht bekijken
Oud 6 november 2015, 06:51   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Met een vuurwapen in je zakken rondlopen zou ook geen misdrijf mogen zijn. Op dat gebied is België inderdaad niet zo een vrij land als het zou kunnen zijn.
De toestand zoals die beschreven is in de openingspost, met mensen die niet in de buurt wonen, maar 's nachts rondrijden met inbrekersmateriaal in hun auto, zonder een behoorlijke uitleg te kunnen geven, vind ik niet zo'n goede zaak.
Al in de openingspost duidde ik evenwel op het gevaar voor de vrijheid van de ene, maar dus ook op de vrijheid van de andere (niet bestolen worden).

Dat van dat vuurwapen is of topic, enkel dienstig als illustratie.
Daarom slechts die tegen-opmerking: ik ga akkoord met de Vlaamse situatie, namelijk dat vuurwapens niet thuis horen in handen van anderen dan flikken, soldaten en jagers.
(dat volgens de wet vuurwapens wel toegelaten zijn in de vorm van streng gereglementeerde sportbeoefening, vind ik zelfs niet goed. Die sport zou volgens mij afgeschaft en verboden mogen worden. Dat ze vogelenpik gaan spelen.)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden