Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika
Tja, rechters genoeg in het land om in deze een uitspraak te doen, maar ik begrijp niet om welke reden deze schoft aanpraat zou kunnen maken op een schadevergoeding.
De enige schade die hij heeft geleden heeft hij zichzelf aangedaan door met zijn volle verstand met een groep gelijkgestemden naar Syrië te trekken om er lustig koppen te snellen.
De reden dat hij nu een onderzoek nodig heeft naar zijn mentale toestand, is dat hij ginder een bom op zijn kop heeft gekregen die hem helaas niet heeft gedood, maar hem slechts half verlamd heeft en dus mogelijk zijn geestesvermogens heeft vertroebeld.
Het gaat dus niet om zijn geestestoestand voordat ie naar zijn paradijs trok, maar die erna.
Hij is niet veroordeeld in het S4B-proces, en zal dat vermoedelijk ook nooit worden, net vanwege het ontbreken van zo'n instelling.
Ik vind het al schandalig dat er zo'n onderzoek zou moeten komen in de eerste plaats, want die klootzak wist genoeg wat hij deed voor hij zichzelf nog niet bevuilde, hier bij S4B en ginder bij Daesh.
Alsof zijn lidmaatschap bij een terroristische organisatie en die misdaden tegen de mensheid nu allemaal vervallen omdat hij nu met een zeverlapje aan bed gekluisterd ligt.
Hij heeft er volgens mij dus alle belang bij dat er nooit een onderzoek zal worden uitgevoerd.
Maar een zinnige reden bedenken waarom hij recht heeft op een schadevergoeding als hij vooralsnog geen schade heeft geleden en welke rechten er bij deze klootzak zijn geschonden, vertel het me maar zonder in lach te schieten...
|
Inderdaad.
Welke schade heeft hij geleden ?
Hij heeft er alle belang bij dat de de toerekeningsvatbaarheid niet kan bepaald worden want anders vloog hij ofwel in den bak ofwel in een psychiatrische instelling en nu gebeurt er waarschijnlijk niets.
Een schadevergoeding ? Ik denk het niet, eerder een boete voor tergend geding.