Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Misschien. Net zoals het misschien veel beter zou zijn dat ik geen vlees meer zou eten, geen Duvel meer zou drinken, mijn patatten in de oven zou bakken ipv in de pan in een klont boter, met de fiets naar mijn werk zou rijden ipv met de auto, 's avonds een wandeling gaan maken ipv voor de tv of de pc te gaan zitten... Mogen we nog iets wat waar we ons goed bij voelen alhoewel het misschien niet de gezondste optie is?
En af kicken zou ik het niet noemen. Momenteel is het alweer meer dan een maand geleden dat ik nog eens wiet gerookt heb. Ik zou het nu makkelijk kunnen laten. Maar evenzo is het alweer een dikke maand geleden dat ik nog eens een lekker sterk bierke gedronken heb. Ook dat zou ik in de toekomst gerust kunnen laten.
Ik heb dat spul helemaal niet nodig om kwalitatief te kunnen leven. Maar anderszijds voel ik me niet beter of slechter op momenten dat ik niet bow. Dus vraag ik me af waarom ik er mee zou moeten stoppen. Het heeft vooralsnog geen nadelige invloed op mijn gezondheid en ook mijn huisdokter weet van mijn gebruik en die ziet geen probleem. Die ziet om eerlijk te zijn meer problemen in de tabak die ik gebruik om wiet te roken.
Ik twijfel er sterk aan dat extreme duursporten zoveel beter zijn voor mijn lichaam dan nu en dan een jointje. Ik fiets ongeveer een 50 a 100 km per week met de mountainbike, ga regelmatig een stukje met de honden wandelen en heb op mijn werk beweging genoeg.
Daarboven op nog eens extreme duursport gaan beginnen lijkt mij niet echt verstandig.
Overigens; als extreme duursport echt goed voor je is, is dat wel het eerste 'extreme' dat goed is voor een mens.
Wiet is ook natuurlijke stuf hoor. 't Is een plantje.
|
lol, papaver is ook een plantje

coca ook ...
graanjenever ... soit we dwalen af
die eerste zin van je is wel confronterend ... er boenk op

... en toch is mijn leven kwalitatief nog nooit beter geweest ze ...
maar dat is een keuze waar je klaar voor moet zijn natuurlijk.
tja, ik gebruikte de term extreem omdat iedereen die gebruikt, maar mits voorzichtig en lang genoeg opbouwen, is daar uiteraard niks extreem meer aan ... iedereen kan dat, je moet alleen de tijdsinvestering willen/kunnen doen.