Los bericht bekijken
Oud 11 november 2015, 00:24   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Ik heb het al eens gesteld, in mijn ogen mag je weten wat je kan verwachten als je de politie belt. Als praten niet meer helpt, schakelt de politie over op geweld, het einddoel is immers de crisissituatie bezweren. Liefst zonder geweld, maar als het niet anders kan...

Hier komt je als politieman terecht in een situatie waarin iemand, gewapend met een glasscherf dreigt zichzelf of derden te verwonden terwijl ze reeds in een omgeving zit die met dergelijke situaties om moet kunnen gaan.

Op dat moment is de fase van onderhandelen reeds gedaan, of toch fel ingekort. En moet er gehandeld worden.
Kan jij eens de cijfers geven van iemand die in een publiek zichzelf of anderen zwaar verwond heeft met een glasscherf ? De situatie is door het SRT naar mijn bescheiden menig niet juist ingeschat door een gebroken glas als een moordwapen te aanzien.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden