Los bericht bekijken
Oud 11 november 2015, 11:19   #162
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bron ?

Dat klopt omdat glas meer tegenwoordig is. Vraag diezelfde ervaren portier is naar de zwaarste verwondingen.
Beste ik heb meer dan 20 jaar ervaring in bijberoep in die sector. Ik heb nog de portiersoorlogen in Antwerpen e.d. meegemaakt (gelukkig van op enige afstand) en ken zeer veel mensen in die branche.

Gebroken glas = levensgevaarlijk. Elke portier of medewerker in het uitgaansmilieu is daarvoor erg beducht en dat komt niet uit één of ander bijgeloof maar omdat elkeen die er een tijdje inzit wel al tientallen gevallen heeft gezien en geloof me dat ziet er niet uit!

Natuurlijk komt dat niet even veel in de pers omdat het vaak beschouwd wordt als een 'zoveelste' caféruzie en vuurwapendelicten veel sensationeler zijn voor de pers. Maar ga gewoon eens langs bij grote spoeddiensten in steden en vraag het daar eens na wat ze daar tussen donderdag en zondag binnenkrijgen. Zeer boeiend.

Zijn er gevaarlijkere wapens dan glas? Natuurlijk, maar om daaruit te gaan concluderen dat iemand met gebroken glas in zijn handen ontwapenen zo maar even een makkie is zonder risico's en dat iemand dat glas niet kan aanwenden als wapen (zeker tegen zichzelf), neen dat hoort in de categorie zever en per ongeluk een slagader raken is geen grote kunst.