Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol
Bovendien lijkt er mij netto gezien totaal geen jobcreatie te zijn.
We importeren 20.000 toekomstige leefloners en creëren een handvol ambtenarenjobs en tijdelijke Jobs voor infrastructuur. De werkloosheid stijgt hier dus ipv af te nemen.
|
Het zal inderdaad zichtbaar worden in de loop van 2016 hoe "voordelig" het importeren van andermans problemen zal worden.
Ambtenarenjobs worden NIET meer gekreeerd.Het is overigens al enkele jaren zo dat ambtenaren die in pensioen gaan niet meer 1 op 1 vervangen worden en ik vraag me af of "nieuwelingen" in de ambtenarij nog uitzicht hebben op het roemruchte "ambtenarenstatuut"....
Trouwens,wie WIL nog langer dan 10 jaar voor dezelfde werkgever werken,wat is me dat toch???(ik heb het nooit gedaan en het is onwaarschijnlijk dat het zal gebeuren,je kunt evengoed direct op het kerkhof gaan liggen wegens "braindead")
Het goede nieuws is ondertussen dat zelfs een zeer geringe economische groei in de privé en een afname van de overheidsinvesteringen zich desondanks begint te vertalen in tewerkstellingsgroei..Dat op zich mag gerust een ommezwaai genoemd worden.
Het afnemen van de overheidsinvesteringen (zoals besparen op instandhouding van openbare infrastruktuur )kan zich op middellange termijn keren tegen de "echte economie.Er is echter weinig andere keus gezien een stijgend deel van de overheidsbudgetten moeten dienen voor het bekostigen van de niet-productieven en politici
Ik kijk met grote verontrusting naar wat er gebeurt in Portugal.Daar is de kans heel erg groot dat "volkspolitici" het harde besparingswerk van de laatste 5 jaar ongedaan zullen maken (uit "sociale" overwegingen) en een nieuwe put zullen gaan graven.
Ook hier is dat gevaar heel erg reeel...