Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
ja kijk de mijne rijdt even snel, zeker in snelheidgeconstipeerd BE, trekt rap genoeg op ben allang kontent van zijn acceleratie van 7-8 seconden meer moet dat niet zijn, verbruikt 5euro per 100km, en heeft die fantastische afstandradar cruise control (heeft Tesla daar, Micele gaat die vraag wel beantwoorden en ik denk van wel) en automatisch parkeren (tesla doet dat ook zeker micele ?) en ik kan hem rechargen aan zo'n ronkend machine met olifantslurf in 1 minuutje tijd,
Alsje hem start hoor je hem ontploffen, dat is even wennen natuurlijk
En tijdens het rijden maakt zo'n heerlijk bizar zoemend geluid dat zo ietsiepietsie boven de radio komt, ze tonen een toerenteller van 1800rpm aan 130km/u, of dat zijn banden zijn of de motor die zo snel draait ben ik nog niet aan uit zou heteens moeten narekenen. Je ziet dat meterje zo op en neer springen tussen 1500-2500rpm tijdens het versnellen, dat is grappig om te zien in feite. Hij maakt ook veel warmte vrij, hij wordt dus 100° warm tijdens het rijden. Naar het schijnt moet dat om het rendement goed te houden.
Nu op de snelweg houdt hij goed zijn snelheid vast, je hebt zo niet het gevoel dat uw batterij plat gaat en dat je zo stillekesaan trager moet rijden, en ik krijg ecobonuspunten of extra kilometers als ik hem op ecomode zet en dan zou de neus wat lager duiken zodat hij wat minder wind pakt en zo verbruikt hij half literke minder. Dat is zijn luchtvering (heeft de Tesla dat Micele ?) En dan heb ik daar een soort ipadje staan waar ik mijn weg kan laten optimaliseren zelfs in functie van verbruik ik kan jawel de zuinigste route kiezen.
|
Tesla heeft ondertussen veel meer dan dat allemaal als je nu eens niet te lui waart om eens op de Tesla website te neuzen, of de links die ik je gaf.
Maar mss is een YT-filmpje leuker ?
Tesla Driving
Without Driver:
https://www.youtube.com/watch?v=yLmxS71FIJc
Car is driving on autopilot on the highway with 83 KM / Hour -Dutch Highway- Don't try this at home !
Dus je geeft het op
? Zeg dat dan hé.