Los bericht bekijken
Oud 13 november 2015, 14:09   #1112
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Micele:
1° ik geef niet meer dan 60.000euro voor een auto, heb het enkele posts haan Porsche uitgelegd. 12K voor een basiswagen x 5 = 60K
Je zal dan zeker iets vinden bij de Tesla Model 3 modellen/versies die einde 2017 uitkomt, Europa wslk vanaf 33.000 € naargelang dollarkoers.
Die zal dus zoveel kosten als een BMW 3 serie.
Het Tesla model 3 zal ook gebruik mogen maken van de gratis Superchargers, ook dat is hier allemaal al gepost.

Citaat:
2° Ik ga met plezier een frisse occasie kopen met 20K korting.
Tja ik had op onze nieuwe auto van 20k compleet naar mijn keus ook ~ 3k korting in 2012, en betaalde dus 17k.

Veel geluk dan als je die korting kunt krijgen, maar wslk zit jij in een veel duurdere prijsklasse. Er is zeker niets mis met een goede occasie, maar je moet ook iets vinden dat je aanstaat, en van de garantie (soms helemaal geen) en van meer risico op pannes dat neem je dan gewoon, daarvoor betaal je ook veel minder.

Citaat:
Betaal ik 35K ipv 55K en heb ik een topwagentje met weinig verbruik, en lage inschrijvingstaks, en met een prima motortje, met een zalige wegliggine, heerlijke acceleratie, sublieme opties, bloedmooie afwerking... Dus een topwagentje... want inderdaad vanaf 60K betaal je fantasie. Dus zo'n wagentje 1 jaar oud kopen voor 35K is voor mij een prima deal, want ik rij nauwelijks 5000km per jaar. Die 5000km betekent ook dat ik 20 jaar kan rijden met een auto... Dat maakt mijn auto goedkoop op die manier dat hij kwasi nooit verslijt
Idd volledig akkoord met amper 5000 km/jaar mag je zeker niet meer uitgeven, eerder minder.

Citaat:
3° micele een diesel gaat niet stuk de eerste 300.000km... Alle diesels die ik ken in de familie rijden allemaal moeiteloos boven de 150.000km en meer...
Een diesel die 1800rpm aan 130km/u maakt gaat gewoon dubbel zo lang mee dan een kleinere diesel die 3000rpm aan 130km/u doet.
Je maakt jezelf weer wat wijs, een vergelijkbare benzine gaat zeker evenlang mee, en sinds wanneer is dat nu een argument voor een diesel ?

Onze vorige benzine haalde 300.000 km een 1300 cctje, en we kregen er nog serieus geld voor (bij aankoop van een 6 maand directiewagen).

De tijden dat een diesel veel minder koppel en veel minder pk´s hadden dan een benzine per cc is al een heel tijdje geleden hoor, natuurlijk gingen in de 70-80´s toen de diesels langer mee, no problem.

Citaat:
Je hebt meer kans dat uw batterij dood is aan 100.000km dan dat uw motor stuk is...
En dat zuig je nu even uit uw duim. Een Tesla geeft 8 jaar garantie en ONBEPERKTE kilometers (natuurlijk binnen die 8 jaar). Rij je er 25.000 mee ben je al 200.000 km safe. Lijkt me een redelijke goede deal.
Een Tesla zal ook nauwelijks onderhoud hebben, wslk enkel de banden en remmen (die in de regel minder verslijten) de ruitewissers en de vloeistof voor de sproeier. Best aan Bartjeuh vragen.
Hoeveel betaald een fossiele zware wagen voor zijn onderhoudsbeurten ?
Ook de goedkopere brandstofkosten per jaar moeten in rekening gebracht worden enz... Soit een Tesla kan zelfs bijna mee met een Audi A7-diesel volgens de kostentabel-totaalkost van ADAC 2015 dat zegt ruim voldoende, en ADAC rekent de Tesla jaarlijkse onderhoudsformule voor 100% mee, ook het waardeverlies na 4 jaar enz...
Citaat:
Audi A7 3.0 TDi ..: 240 kW 122,2 cent/km
Tesla Model S 85 : 270 kW 129 cent/km 128,0 cent/km (Belgische stroomprijs ecopower)
https://www.adac.de/_mmm/pdf/autokos...icht_47085.pdf
Toch maar eens best de Tesla forums bezoeken, want je weet weer niet waarover je bezig bent. Die link heb ik trouwens al gepost.

Je denkt wslk echt dat men het vloeistofgekoeld accupack en al zijn duurzaamheidspatenten van een Tesla kan vergelijken met een accu uit een ordinaire laptop zeker ?
Zoals gewoonlijk ben je steeds slecht geinformeerd.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 november 2015 om 14:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden