Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarik Fraihi
Beste,
ik ben blij dat jullie verontwaardigd reageren op mijn uitspraak in De Morgen. Het getuigt van goede wil.
Jullie site associëren met genocide, zoals jullie schrijven, heb ik niet gedaan. Ik heb wel gezegd dat er op jullie site regelmatig oproepen tot genocide werden gepost. Een kleine maar niet onbelangrijke nuance.
Ongeveer 1 minuut snuffelen door het forum leverde mij de volgende citaten op onder ‘Wie is bereid te vechten voor zijn volk?’
“Zijn de kampen al klaar? Word het weer Zyklon B of een nieuwer ontwerp?”
“Ik zal voor de "goede gang van zaken" zorgen in hun kamp door "kampbeheerder" te zijn”
“(over de holocaust) Wetten uitvaardigen is meer dan genoeg om de Untermensch op z'n plaats te houden, alsook het toezicht dat deze wetten gerespecteerd worden. Indien ze echter de totale oorlog verklaren, tja, in dat geval hebben ze er uiteraard zelf om gevraagd en kunnen bepaalde utopische ideeën wel moreel verantwoord zijn om tot uitvoering gebracht te worden.”
“sunshine, ik sta er versteld van dat een dergelijke nazistische onzin nog uit de pen van iemand kan vloeien. Hoe durf je zo te spreken over een bevolkingsgroep: "ze kenden hun plaats dus de holocaust was niet nodig".Dus als men als een groep zijn plaats niet kent dan is een holocaust wel toegestaan?”
Verder is het interessant om de postings van TypO, Sunshine en nog vele andere forumleden na te lezen. Soms zijn het regelrechte oproepen tot haat, discriminatie, geweld en ja, soms genocide. Ontkennen heeft weinig zin.
Ik twijfel tot nu toe niet aan het harde werk en de oprechtheid van jullie moderatieteam. Trouwens, mijn punt is niet of zulke postings al dan niet kunnen. Dat maakt ieder voor zich uit. Het is zelfs zo dat die postings mij koud laten. Wat mij interesseert, is de manier waarop er wordt op gereageerd. De overheid echter mag niet selectief reageren. Als de overheid het islamitisch extremisme op het web wil aanpakken, dan juich ik dat toe. De overheid moet dan wel elke vorm van extremisme aanpakken. Anders heeft het geen of een averechts effect. Wat voor de ene mag, mag ook voor de andere. Wat voor de ene niet mag, mag ook niet voor de ander. Zo simpel is het. Of om met nog een boutade af te sluiten: iedereen gelijk voor de wet en de wet gelijk voor iedereen. Of niet soms?
Met vriendelijke groet,
Tarik Fraihi
PS: Tegen www.kifkif.be loopt geen klacht van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en racismebestrijding, zoals Nadine beweert.
|
op dit forum zit een grote groep vlaams blok-stemmers. ik lees hier ook heel wat zaken die ik afkeur. maar dat er
regelmatig wordt opgeroepen tot genocide durf ik wel ontkennen. het gebeurt wel, maar niet vaak. bovendien worden oproepen tot geweld die gemeld worden bij de moderatie consequent weggeknipt. indien dit te vaak gebeurd, wordt de persoon geband. ik begrijp hun verontwaardiging wel.
verder kan ik je wel volgen in je analyse. kan er eigenlijk iemand het volledige artikel uit de morgen posten?