Los bericht bekijken
Oud 18 november 2015, 17:07   #319
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar het Moslimgeloof bestaat er nu net precies wel in om dat boek als wetboek te zien. Een boek met haat en geweldoproepen.

In welke mate is het andere mensen toegestaan om zelfs maar PUBLIEK AAN TE GEVEN dat ze de haatoproepen in een zeker boek wensen te promoveren ? Dat boek mag in de meeste gevallen zelfs niet eens gepubliceerd worden.

Hier hebben we mensen die publiek verklaren een boek vol haat en geweld als hun GELOOF te beschouwen, en we hebben idiote organismen die ons zeggen dat het "racisme" is om die mensen ook maar een beetje afkeurend te bekijken. Die mensen mogen de symbolen van hun haatboek publiek tonen (stel U voor dat ge rondloopt met een armband met een hakenkruis op, en niemand mag U daarover een opmerking maken). Die krijgen zelfs gesubsidieerde zalen om hun boek te promoveren en uit te leggen wat er allemaal in staat.

Dan moet je ook hebben dat mensen die stellen dat ze vinden dat wat er in Mein Kampf staat, de absolute waarheid is en iedereen oproepen om volgens de aanwijzingen in Mein Kampf te leven, beschermd moeten worden tegen racisme van zij die daar wat te verregaande kritiek op zouden hebben, niewaar. Dan moet je stellen dat mensen verbieden van met een armband met een hakenkruis op rond te lopen, en te roepen "Judenrein, Judenrein", als xenofobe, nazifobe en racistische daden klasseren. Dan moet je subsidies uittrekken voor mensen die willen samenkomen om bewonderend passages uit Mein Kampf samen te lezen, en het boek te promoveren. Dan moeten er gesubsidieerde nazi scholen komen waar kinderen de basis waarden van Mein Kampf uitgelegd krijgen.

De vraag is: mag men in onze maatschappij tolereren dat mensen OPROEPEN om de wet te overtreden, en om dat wetsboek als basisprincipe te gebruiken, als je weet dat het vol oproepen tot moord en geweld staat ?

Mag ik een boek schrijven waarin ik zeg dat Joden moeten vergast worden, en mogen mensen dan publiek stellen dat zij volgens dat boek willen leven ? Mag ik en die mensen dan beschermd worden tegen "racistische daden" die zo bekrompen zijn van ons te discrimineren voor ons gedachtengoed ?

Of gaat mijn boek verboden worden, en krijg ik een proces voor anti-semitisme aan mijn broek ?

Waarom behandelt men moslims dan anders ?
Kijk Patrick, je mag dat proberen kapot te redeneren maar je gaat in geen enkel westers land een rechter vinden die bereid is om een religie te verbieden. Geen enkele. Omwille van wat verzen in een oud boek van 1500 jaar geleden gaat men heus een van de peilers van het internationaal publiekrecht niet slopen hoor... Dat is luidop dromen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden