Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Met deze discussie in het belachelijke te trekken ga je er niet komen, in D vallen er al 13 maal meer fijnstofdoden als in het verkeer, officiele cijfers.
Lees nog eens want die site haperde weer zoals gewoonlijk...
(wat klopt er niet in mijn post, scheelt er iets aan die bronnen en Europese- en WHO-, ttz IARC-studies)
jaja zoek maar bij de OECD site daar zul je hetzelfde vinden.
Of KU Leuven en dit al in 2008 (of toen dieselroet nog niet bewezen kankerverwekkend was):
En dat gemeten in massa niet in giftigheid, de nanodeeltjes PM 0,1 zijn véeeeeeeeeeeel giiftiger als de PM10 deeltjes.
Begin nu maar over moslims Paul.
|
een minuutje, ik kan zo rap niet lezen...
en tussen haakjes volgens mij vallen er ongeveer 200 doden per jaar in Belgie door fijn stof en niet 3miljoen. Dus bijna evenveel als er in het verkeer overlijden. Je zou dus kunnen zeggen dat de verborgen kostprijs van autorijden dubbel zo groot is.
Je kunt niet alle kankers toewijzen aan fijn stof, en dan zeggen dat alle kankers komen van asbest, en dan komen ze van de hormonen in het vlees etc Je klinkt een beetje te demagogisch zoals de groene dossiercijfers opblazen dat het zeewater 3 meter moet stijgen op papier om in de aandacht te komen
En nee een Tesla heeft geen negatief imago. Ten eerste was Tesla een van de grootste uitvinders en bedenkers van hoogspanning bvb. En ten tweede rijden die Tesla's gewoon te geweldig om negatief te kunnen beoordeeld worden. Het enige, en echt het enige dat je kunt over zitten zagen is de actieradius die de helft is van een zuinige diesel. Maar anders vergelijk je met een zuipschuit Cayenne bvb die moeten ook om de 500km tanken, dus dat is knal hetzelfde