Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche
Ik ben op tijd gestopt, en in mijn stoppen werd duidelijk dat ik psychisch gestoord ben.
|
Wat zou er gebeurd zijn als je niet op tijd was gestopt?
Citaat:
Die cannabis was mijn medicijn dat het al jaren onderdrukte. Ik had dat als kind al, maar kon ermee leven sinds ik blowde.
|
Als je in die zin cannabis en blowde zou vervangen door de naam van een geneesmiddel zou iedereen zeggen; Hey, je hebt een ziekte maar gelukkig is er een medicijn wat het voor je leefbaar houdt!
Jij zegt als het ware nu in mijn ogen:"Ik heb een probleem waarvan ik de symptomen onder controle kan houden maar omdat dat probleem deel van mezelf is wil ik de symptomen niet onderdrukken want dan onderdruk ik mezelf." Zoiets?
Het is natuurlijk je eigen keuze, maar het is wel heel fatalistisch.
Citaat:
Nu is het een hele strijd geworden om met deze gestoordheid te leven. Die zat er al altijd in, maar is niet meer onderdrukt nu.
|
Waarom verkies je voor een levenslange strijd als er mogelijkheden bestaan om dat leven in vrede te doorlopen?
En dan heb ik het niet enkel over cannabis. Misschien biedt de traditionele geneeskunde ook wel het juiste middel maar ik veronderstel dat je zo'n middel ook zal weigeren?
Ik begrijp het idee achter die gedachtegang niet goed....