Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Die 12´ laadtijden bestaan immers al helemaal niet, tenzij bij electrische bussen die wslk ook in Japan rijden. Heeft die ingenieur mss iets tegen E-bussen in zijn land ?
|
En niet 12 minuten, zelfs 12 seconden "Flash-laden" gaat bij E-bussen:
2013: in 15 seconden 400 kW laden in Zwitserland:
Citaat:
THURSDAY, MAY 30, 2013
ABB unveil wireless electric bus with 15 sec Flash charging [VIDEO]
A revolutionary new electric bus that operates without overhead wires will begin operating in Geneva next month.
The bus was developed by a public-private consortium including ABB Sécheron, the Geneva public transport authority (TPG) and SIG, the canton of Geneva’s utility company and supplier of electricity. The articulated bus works on a flash system that allows it to be recharged in 15 seconds at every stop with an overhead device that delivers 400 kilowatts of electricity. The vehicle is capable of storing enough energy to operate between stops, the consortium said.
|
2015: In China worden bepaalde E-bussen nu in 10 seconden bijgeladen:
Citaat:
http://www.electric-vehiclenews.com/...ctric-bus.html
SUNDAY, AUGUST 2, 2015
World's Fastest Charging Electric Bus Takes 10 seconds to Charge
The world's fastest charging electric buses, that takes just 10 seconds to be fully charged, were put into operation for the first time in Ningbo on Tuesday.
The bus operates a 11-km route with 24 stops in Ningbo, Zhejiang province, local transport authorities said.
In the next three years, a total of 1,200 such buses will be used for public transport in the city, where the electric bus plant is located.
The bus recharges while stationary or while passengers get on or off, and each charge enables the bus to run for 5 kms, according to Zhou Qinghe, president of Zhuzhou Electric Locomotive, a subsidiary of high-speed train maker CRRC.
The bus converts more than 80% of the braking/potential energy generated during braking and traveling down slopes into electric and store it for recycling, and thus cutting down electric energy consumption by 30%-50% compared to the conventional bus under the same operating conditions.
|
Betreft "waterstofauto´s" rendement grid-to-motor:
- indien men stroom gebruikt (ook groene stroom) voor waterstof te maken, zal de brandstofcelauto maar een rendement hebben van ca.
*25 %;
- terwijl een simpele E-auto op goede accu´s een rendement van ca.
*86 % haalt.
*uit Wiki:
https://de.wikipedia.org/wiki/Brenns...stellungskette met een lijst van brandstofcelauto´s waaronder de Toyota Mirai.
Deze
*percentages moet men nog vermenigvuldigen met het specifiek rendement van beide motoren, ook daar zal de E-motor in de regel een hoger rendement hebben als de brandstofcelmotor:
Hier de percentages:
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy...ion_efficiency
Een E-auto zal dan een
ca. 4 maal hoger totaalrendement hebben als een brandstofcelauto vanaf een stroombron tot op de weg.
Ik begrijp dus helemaal niet wie er iets tegen electrische voertuigen kan hebben of tegen batterijen of accucellen überhaupt, overal worden er accucellen gebruikt.
Ik ken maar heel weinig voertuigen die zonder electriciteit kunnen...
En bovendien:
http://www.ucsusa.org/clean-vehicles...s#.VlDnevkveCg
Over their lifetime, battery electric vehicles produce far less global warming pollution than their gasoline counterparts—and they’re getting cleaner.
http://www.ucsusa.org/sites/default/...ull-report.pdf