Los bericht bekijken
Oud 25 november 2015, 10:59   #2
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Wim Jorissen (N-VA), sinds juli schepen zonder bevoegdheden in Mechelen, verdient nog steeds 7.500 euro bruto per maand. “Ik begrijp niet waarom mijnheer Jorissen niet de eer aan zichzelf houdt”, zegt gemeenteraadslid Hans Keldermans (Vlaams Belang).

Keldermans wilde graag weten wat Wim Jorissen kost aan de Mechelse belastingbetaler. Hij was als schepen bevoegd voor Economie en Werk, maar in juli werd hij aan de kant geschoven door de N-VA.

“Maar in tegenstelling tot zijn collega Bart De Nijn, die twee weken na zijn veroordeling ontslag nam, blijft mijnheer Jorissen gewoon zitten. In tijden dat de stad op zowat alles moet besparen, vind ik dat niet kunnen”, stelt raadslid Hans Keldermans.

Daarom heeft de vertegenwoordiger van Vlaams Belang dinsdag tijdens de gemeenteraad gevraagd om inzage te krijgen in het kostenplaatje van Jorissen zijn mandaat. Al wil het stadsbestuur dat niet openbaar maken.

Toch windt Wim Jorissen er zelf geen doekjes om hoeveel hij verdient. “Zo’n 7.500 euro bruto per maand. Een geheim is dat niet.” De ontslagnemende schepen zegt dat zijn bevoegdheden hem zijn afgenomen na een politieke afrekening en neemt eind dit jaar sowieso ontslag uit de gemeenteraad.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151124_01988360

Allemaal de fout vd sjosjalissen.
Ik wil schepen zijn, ik wil schepen zijn, ik wil schepen zijn,...., maar niet die van hopeloze zaken want die heeft gegarandeerd een massa werk.
Garry is offline   Met citaat antwoorden