Los bericht bekijken
Oud 30 november 2015, 15:33   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Die claims van veiligheid lijken mij sterk overdreven....
Er staat dat je maar x% kans hebt om gewond te geraken bij een ongeval. Oké, en tegen welke snelheid (50 km/u, of 120 km/u?) en welke manier van botsen (frontaal, zijdelings tegen een boom, ....).
Dat van dat motorblok: ik dacht dat bij alle 'goede' SUV's het motorblok naar onder schiet tijdens een ongeval en dat er dus nooit een probleem is hiermee.
Jij dacht dat?

Het motorblok (en andere mechanische delen vooraan) hindert wel degelijk om optimaal afgestemde kreukelzones te maken.

Een optimale kreukelzone vooraan bepaald namelijk de geleidelijke vertraging van de impact en stemt deze af wanneer de bestuurder en passagier naar voor in hun gordels "versnellen".
Hoe minder de totale versnelling voorwaarts is -bij ~frontaal impact én op het juiste moment- hoe veiliger.

Bij de crashtesten wordt wslk deze versnelling gemeten en-of wordt de schade aan de dummies geanalyseerd. (bij 55 kmh frontaal op een vast object)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 november 2015 om 15:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden