Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Dat is logica gebaseerd op een intentieproces en een bepaalde leesbril. En je maakt wel degelijk gewag van een complot.
|
Voor mij is een complot eerder geheime dingen doen die niemand weet, en de mensen iets laten geloven (of iets verbergen). Hier is dat niet het geval. Hollande trekt OPENLIJK ten strijde tegen Daesh. Hij verklaart hun OPENLIJK de oorlog. Als hun "oorlogsdaden" hem geweldig politiek succes geven, en een politicus OPENLIJK natuurlijk gaat voor het grootste electorale succes, dan is er toch niks verborgen aan het feit dat als hij meer oorlogsdaden kan bekomen (wat een evidentie is als je ten strijde trekt) hij zou rekenen op het electorale succes dat daarmee geboekt kan worden.
Voor mij is dat niet anders dan dat jij stelt, dat een canapé verkoper mij probeert een canapé doen te kopen omdat hij daar een premie op heeft een complot zou zijn.
De premie is niet verborgen, en zijn pogingen om mij te overtuigen tot het kopen zijn niet verborgen. Waar zit het COMPLOT van de canapéverkoper om mij een canapé doen te kopen omdat hij zijn premie zou hebben ?
Hier is dat net precies hetzelfde. Hollande heeft politiek succes met een aanslag door Daesh (op ongeziene wijze), en hij gaat Daesh de oorlog verklaren wat logischerwijze tot gevolg zal hebben dat er meer aanslagen kunnen van komen.
Welk verschil is er tussen de canapé verkoper die mij een canapé wil doen kopen opdat hij een premie heeft, en Hollande die meer aanslagen wil van Daesh omdat hij dan herverkozen zal worden ?