Er loopt reeds geruime tijd op VTM een programma die een even vaginale stank verspreidt als de rest van de zender: de Werf.
Een bende losers tracht een huis ter waarde van 500.000 Euro te bouwen. Het krot lijkt nergens op, maar soit. Elke week wordt een koppel weggestemd en op het einde blijven er nog twee over. Een beetje zoals Agatha Christie's 'tien kleine negertjes', maar dan jammer genoeg zonder moord.
Nu blijkt dat overblijvers Peter/Lila en Nele/Fanny nogal onenigheid hebben. De vader van Peter is lid van het Vlaams Belang en zou aldaar stemmen ronselen onder vrienden en medeleden. Nele/Fanny zijn holebi's en roepen in één of ander duister krantje dat het 'hypocriet zou zijn dat Peter beroep doet op het Vlaams Belang, terwijl haar vrouw Poolse is'.
Excuse me? Geachte * scheldwoord *, jullie doen zelf een beroep op troebele holebi-organisatietjes om stemmen te ronselen. Het Vlaams Belang doet niets, maar dankzij deze frase die me (terecht toch) kwaad maakt, zal ik zeker voor Peter en Lila stemmen. Het programma heb ik niet gevolgd, omdat het afstompend werkt voor mijn reeds afstervend brein. Trouwens wat moeten twee vrouwen nu in zo'n groot huis? Geef het dan maar aan een koppel met twee kinderen. Weg dus met dat progressieve clubje dat hun wishful thinking op de meest absurde manier in duistere rioolblaadjes ten toon spreiden.
Stem dus Peter en Lila.
Geen huis voor die gevallen ! Wel voor het modale gezin waar het Vlaams
Belang voor pleit !