Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK
Ikzelf drink geen alcohol, en rij bijgevolg nooit onder invloed aangezien ik nooit onder invloed ben.
|
Een dafalganneke? Een asperine? Ontstekingsremmers in't algemeen. Misschien een antidepressiva of een blauw diamantje?
Medicatie heeft ook invloed op de rijvaardigheid hoor.
Of de combinatie van stimulanten zoals suiker en caffeïne, "goeie muziek". Ook zo'n punt.
Citaat:
De vraag die ik me echter stel bij een nultolerantie, is of iemand met 0,8 of 0,5 prommille werkelijk meer kans maakt om een ongeval te maken/in een ongeval terecht tekomen dan iemand met 0 promille.
|
Er komt wel een hoop meer bij kijken. Een "per ongeluk" vermoeid persoon heeft meer kans op ongeval dan iemand die al jaren met een stuk de kraag of onder de medicatie rondrijdt.
Citaat:
Indien het antwoord JA is, zou er natuurlijk een nultolerantie moeten komen.
Maar dan kan men nog discussiëren over de pakkans. Wanneer de pakkans te klein is, heeft het invoeren van een nultolerantie geen nut. De pakkans op de huidige grens moet eerst maximaal zijn voor men de grens ferm gaat verlagen.
Anders kan men eens een soort van trajectcontrole invoeren voor alcohol: voor u deze weg kunt bereiden, moet u eerst blazen in het automatische toestel
|
Kortom, de elite kan maar beter robots gaan aankopen om hun persoonlijk vervoer te regelen.