Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
Die 80% is zeker een vertekend beeld. Waarschijnlijk navraag onder leden van Touring en dan kom je automatisch bij autoliefhebbers terecht.
Persoonlijk zou ik er niks tegen hebben, maar 120 is OK voor mij, dat is een relaxe snelheid. Als ik wil racen ga ik wel naar Duitsland.
|
Toch opmerkelijk dat bij al dat "racen

" op (onverlichte) Autobahnen - door menige stoere
Ausländer uit buurlanden - de Autobahnen eerder tot de veiligere behoren,
in verkeersdodencijfers uitgedrukt per miljard voertuigkilometers: (voor zover er landencijfers zijn van 2012)
Alleszins ~ 20 % veiliger als BE.
Citaat:
http://internationaltransportforum.o...c/pdf/risk.pdf
Austria : 1.7 (130 kmh)
Belgium: 2.1 (120 kmh)
Czech Republic: 2.8 (130 kmh)
Denmark: 0.7 (130 kmh/110 Kmh 45 %)
Finland: 1.9 (120 kmh)
France: 1.7 (130 kmh/110 kmh regen)
Germany: 1.7 (130 aanbevolen op 2/3)
Hungary: 4.8 (130 kmh)
Slovenia: 3.2 (130 kmh)
Switzerland: 2.9 (120 kmh)(wegens Belgisch busongeval Sierre 28 doden)
USA : 3.4 (113 �* 129 kmh)
gemiddeld: 2.4 (26,9/11);
|
-
BE met 2.1 zou dan ook bijna bij de veiligere snelweglanden behoren met een paar maatregelen (teveel kopstaartdoden, ontbrekende afstandshandhaving?)
-
Maar met 1,7 of minder hoort men echt bij de veiligere, uitschieter DK die hebben nochtans ook 130 kmh
Hoe zou dat wel komen met al "die racers"?
Rijdt men dan geconcentreerder en kijkt men dan meer uit zijn doppen?
Minder tijd voor te foefelen achter het stuur, rijdt men relaxer omdat er méér keuze is aan gereden snelheden?