Los bericht bekijken
Oud 9 december 2015, 17:23   #15
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik hoor de post niet klagen dat ze dokwerkers moeten aannemen in hun postsorteercentrum aan de kaaien dus ik begrip niet waarom Huts ondergoed door dokwerkers zou moeten laten inpakken. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een onderscheid te maken tussen het laden, lossen en overladen van goederen en andere activiteiten.
Het laden en lossen moet wel door de dokwerkers blijven gebeuren vind ik. In heel Europa. Want eens men ergens goedkope matrozen gaat laten laden en lossen gaat iedereen moeten volgen en zijn dat weer zoveel deftig betaalde Europese jobs die men ziet verdwijnen.
Het havenstatuut moet blijven maar het moet mogelijk zijn er andere activiteiten te ontplooien. Maar niet zoals ik vroeger zelf heb meegemaakt. Productieoperatoren met redelijke arbeidsvoorwaarden vervangen door bewakingsagenten die dan de productieprocessen gingen 'bewaken' aan veel slechtere arbeidsvoorwaarden.
Als het echt zo is dat men dokwerkers nodig heeft om ondergoed in te pakken moet er iets veranderen maar wel op zo'n manier dat het statuut van de dokwerker niet aangetast wordt.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 9 december 2015 om 17:23.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden