Los bericht bekijken
Oud 10 december 2015, 08:23   #49
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Dat belooft dus ....

Vergelijk het met de stiptheid van de treinen...

Moet het strenger of minder streng ?
Als je strenger maakt heb je meer vertragingen op het spoor;..
en als je de snelheid naar 100km/u zet verbaliseer je gewoon meer mensen

Als je minder streng maakt heb je gewoon minder vertragingen, en idemdito krijgen minder mensen een boete...



Het is trouwens dezelfde discussie als van Zero Alcohol... Je krijgt gewoon als je verlaagt veel meer overtredingen...


Kijk ik zou zeggen aangezien we al 2miljoen boete sper jaar uitschrijven dat het allang streng genoeg is. iedereen die rondrijdt en werkt heeft ongeveer elk jaar een boete aan zijn rekker.

Anderzijds hoe komen we aan die verlagingen ? Eerst krijg je 100, dan 90 en straks 70... het enige dat gebeurt is dat de pakkans immens stijgt. En als het aantal verbalisaties stijgt komt er ineens een pipo af dat ofwel de weg moet omgebouwd worden naar een soort middeleeuws jaagpadje, ofwel dat de goedkoopste oplossing van snelheidsbordenzakkenvullerij: overal nieuwe bordjes.

Dus draagt het bij tot de veiligheid. Je mag het proberen... maar als je bewijzen begint op te bouwen dat de mortaliteit niet zakt, integendeel, dan mag je alles wat je uitgespookt en veranderd hebt het laatste jaar gewoon in de vuilbak kieperen.. je bent dus verkeerd bezig.... Wat je uitspookt heeft geen effect op de veiligheid. En dat hebben de heren zelfs onlangs bewezen...


Kijk: de embarrassing truth: grotere wagens rijden veiliger... wie heeft er grotere wagens wegbelast ? Remember de rode saneringsregering die gezellig alles wat werkt en bijdraagt tot de economie eens ging extra doen bijdragen op zijn 'SUV'... En jawel de regels zijn zo opgesteld dat elke auto duurder dan 25.000euro gewoon dik zit te betalen voordeel in natura. Dus je kiest gewoon geen auto meer met veiligheidsopties, want die opties zitten gewoon betaal je gewoon zelf.... Terwijl in principe die opties er wel kunnen voor zorgen dat je minder ongevallen hebt...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden