Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh
Ik moet de eerste verzekeringsmaatschappij nog tegenkomen, die méér voor je verdwenen auto wil betalen dan de marktwaarde ervan. Ondanks al hun mooie reclameslogans. Er staan altijd wel ergens handige clausules of kleine lettertjes in hun polissen die hen naadloos dekken...
|
Soms zakt de tweedehandswaarde sneller dan de uitbetaling bij een diefstal ja. Maar omdat het verschil te klein was en ik geen behoefte aan een volledig politie onderzoek had heb ik nu mijn dure maar sterk in waarde zakkende hybride mobiel voor een spotprijs in de garage overgelaten. En was het een Tesla geweest dan was het even catastrofaal geweest (heb nog ergens de overnamefactuur liggen, was ook meer in waarde gezakt dan toen de verzekering bij diefstal zou uitbetaald hebben).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh
Tja, dat zal wel eens gebeuren. Maar jullie laten het hier schijnen alsof dat de regel in plaats van de uitzondering zou zijn...
|
Geloof mij (of niet), veel wagens worden gedumpt om de verzekering op te lichten. Toevallig allemaal wagens die goed verzekerd zijn.
En van container in een ondergrondse werkplaats -dat kan een gewone huiskelder zijn die goed van metalen netten en beton is voorzien- en uw satelliet-, wifi- of 3/4G netwerk is niets waard. Ontvangst = nul. Op minder dan 5 minuten steekt uw Tesla -of ieder andere wagen, al dan niet getakeld- in een container. Op minder dan een uur is deze container -kan trouwens ook een afgesloten wagentrailer zijn- in een ondergrondse kelder geduwd. En een tiental minuten later zijn alle systemen al onklaar gemaakt. En een dag later is de wagen al grotendeels gedemonteerd.
Plus dat er veel zijn die met de constructie meewerken. Even op reis gaan, reservesleutels afgeven en wagen wordt op voorhand gedemonteerd. Tegen dat je terug van de reis komt krijg je eerst je reservesleutels terug en dan bel je de politie. Je kan mooi alle sleutels laten zien en je wagen stond mooi in je garage of op een parking toen je op reis vertrok.
En zo kan ik nog tientallen en zelfs nog veel betere en mooiere manieren uitleggen. Of eens laten zien met uw Tesla?