VLAAMSE kust: dus geen subsidies voor publiciteit buiten VL (aldus Boer Swa)
Knokke stuurt minister Bourgeois protestbrief
Het gemeentebestuur van Knokke-Heist heeft een protestbrief geschreven naar Vlaams minister voor Toerisme Geert Bourgeois. De kustgemeente is het niet eens met diens beleid. Volgens burgemeester Leopold Lippens van Knokke-Heist heeft Bourgeois zonder overleg met de sector beslist enkel nog subsidies te verlenen aan promotieacties in Nederland en Duitsland. De subsidies worden verleend via Toerisme Vlaanderen.
"Ik kan niet begrijpen dat plots beslist wordt om zelfs de budgetten voor promotie voor de Kust in Wallonië en Brussel stop te zetten. De maatregel zal het toerisme in Vlaanderen niet ten goede komen." Volgens Lippens gaat het Duitsland economisch niet voor de wind. Daar toeristische promotie voeren is nu niet opportuun. Nederland is volgens hem om economisch-strategische redenen minder interessant voor Knokke-Heist.
"Wij kiezen voor de Franse en Britse markt", legt Lippens uit. Die zijn momenteel interesanter. Ook de Franstalige markt in eigen land hebben we nodig. Daarover zijn alle kustburgemeesters het eens".
----------------------------------------------------------------------
Bron: GVA 25-11
[size=5]Bedankt aan Boer Swa!!! Met zijn oerbekrompen Vlaams boerenmentaliteitje beukt hij weer eens in op onze economie! LEVE DE FLAMINGANTEN! VLOANDERN ONAFHANKELIJK![/size]
Laatst gewijzigd door Yann : 25 november 2004 om 21:07.
|