Los bericht bekijken
Oud 14 december 2015, 01:13   #722
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Wanneer ik verhaaltjes hoor over een godheid die zijn eigen schepping met een erfzonde heeft opgezadeld en vervolgens zijn zoon (een soort van halfgod) opoffert teneinde die erfzonde terug weg te nemen, en nog meer van die lulkoekverhalen, kun je toch maar moeilijk van mij - ik spreek in eigen naam - verwachten dat ik dat als een schoolvoorbeeld van rede en rationaliteit beschouw, hé.

Idem dito wat betreft die verhaaltjes over een analfabete profeet die in de woestijn visioenen krijgt en die uiteindelijk op een vliegend paard naar ergens ver weg toe vliegt en de hoefafdruk van dat paard nog steeds te bewonderen valt in één of andere zogenaamde heilige plaats...

Dus ja, bijster slim vind ik het inderdaad allemaal niet. Duizend jaar geleden misschien wel, maar niet nu. Niet aan de drempel van de 21° eeuw.
Toch nog iemand op dit forum die weet dat je best rond Kerstmis niet teveel alcohol drinkt. Sinds die wiet in Nederland vrij verkrijgbaar is zal Marie wel meer ergens verschijnen.
Of wie weet begint het kindje Jezus niet te lopen!
Vroeger toen ik nog jong was hing de basiliek in "Montaigu" vol met krukken en brilletjes van mensen die terug konden zien nadat ze Maria in die basiliek waren tegen gekomen.
Sinds die energie-crisis heeft de pastor van "Montaigu" al die krukken opgestookt. En die ijzeren brilletjes bij den ijzerboer verkocht.
Hij heeft wel eerst geprobeerd ze naar God te sturen als dank voor bewezen diensten maar die was vertrokken volgens de postbode zonder adres na te laten.
werkman is offline   Met citaat antwoorden