Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Niemand spreekt hier van volledig ontladen wat trouwens niet gaat met een sprecifieke Tesla-accupack of andere E-auto dat weet je toch. Waarom wijk je uit?
Je verkoopt onzin Paul, moet dat nu ?
5 maar, ik koop 10 Tesla´s want we zijn met 2 thuis en hebben maar 1 huisgarage. De 9 Tesla´s telkens in een andere kleur zet ik op het gazon voor de vogels.
Aja en de Li-ions van de grasmaaier moet ik nu gaan opladen want tegen half april 2016 begin ik wslk het gras te maaien.
Neen Paul een gemiddeld gezin verbruikt 3500 kWh stroom per jaar (zonder E-auto), bron VREG.
|
Micele, lees dan: 4 Nissan Leafs..., 4 Peugeot ION's,of 1 Smart EV, 1 Plugin Prius, en 2 Renault ZOe.
Dat zijn fazes in het leven, op een bepaald moment heeft elk kind zijn auto... en rijdt iedereen naar zijn werk, en hangt elke auto elke avond aan het net te laden...
Ik kan mij inbeelden dat een gezin, met 2 kinderen, dat eenmaal ze 23jaar zijn, dat er daar 4 auto's hangen te laden...
EN nogmaals, je kunt geen 4 Tesla's superchargen op uw netwerk... Je gaat volgens mij dan toch, maximaal 10kW kunnen laden... En dan zul je nog vaststellen dat je op dat moment niet meer moet koken, met wartempomp verwarmen, 3 computers moet aanleggen, 4 TV schermen moet aanleggen, 200 watt verlichting , 4000watt kookplaten etc
Als uw auto's aan het NET hangen te laden dan ga je met uw Tesla 1-2kWh per dag laden, of goed voor 365 kWh extra verbruik. 3 auto's is 1000kWh extra.
Uw huis verwarmen is 5000kWh met warmtepomp COP3 en liefst al BEN geisoleerd. Dat is goed voor