Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
Je kan dat natuurlijk zelf met G-48 bijvullen. Het enige is dat als je (veel) moet bijvullen dat meestal een teken is dat er een lek is en dat laat je beter nazien.
|
Bij een TESLA niet.
Zeker als je zoveel garantie hebt gaat men het toch niet verprutsen.
Citaat:
Controle vloeistofniveau
Het niveau van de koelvloeistof voor de batterij wordt tijdens de reguliere onderhoudsbeurten door Tesla gecontroleerd. Als u dit zelf wilt doen, zet dan de auto op een vlakke ondergrond. Laat de auto afkoelen en verwijder dan de afdekplaat van het servicecompartiment (zie blz 7.18).
Controleer het vloeistofniveau aan de hand van de merktekens op de buitenkant van het reservoir. VERWIJDER DE VULDOP NOOIT EN VUL NOOIT VLOEISTOF BIJ. Dit kan tot schade leiden die niet onder garantie valt.
Het niveau moet tussen de merktekens MIN en MAX staan. Neem contact op met Tesla als u merkt dat het niveau daalt.
|
Citaat:
En in fossiele auto's doe je ook beter glycol bij het koelwater.
|
Ik vul water bij als ik weet dat ik genoeg glycol had tot -27 °C, bij Tesla mag het niet, ook G-48 mag je uitdrukkelijk niet zelf bijvullen, je mag zelfs de vuldop niet verwijderen.