Los bericht bekijken
Oud 23 december 2015, 09:12   #8
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Een dikke 10 jaren terug begon ik de rottigheid, manipulatie en andere smeerlapperij bedreven door politieke figuren / partijen te herkennen. En begon ik in te zien dat die vrijheid en samenleving steeds verder in perkten tot dwang miserie en conflict. Mijn eerste stemkeuze die niet was uit desinteresse / oppervlakkigheid / gebrek aan inzicht, geschiedenis en kennis, was Vivant. Bij de eropvolgende bollekeskermis ging die een samenheuling aan met de PVV / VLD, zijnde de eerste partij die ik herkende als bedonderaars. Zelfverklaard liberaal, wat ik lees als voor vrijheid, de facto (daden) voor meer dwang. De enige partij die nog restte was het, net zoals het Franse FN nu, Vlaams Blok, waar ik sindsdien en tot op heden voor stem.

Intussen ben ik me beginnen realiseren dat politieke partijen eigenlijk allemaal bedonderaars zijn. Oppositie zegt wat boze kiezers willen horen en als die er dan op stemmen nemen ze plaats in de zetels vanwaar ze krak hetzelfde beslissen wat de boosheid van kiezers veroorzaakte.
Ik zie geen reden voor het Vlaams Blok om hierin anders te zijn. En dat bewijst ook het parcours: even een kwart van de stemmen, om dan onder het mantra "brede volkspartij worden" minder "extreem" te worden, terwijl dat zogenaamde "extreem" gewoon is wat de boze kiezers wilden om hun boosheid kwijt te raken. En toen het VB dan geleidelijk terug stemmen verloor, begonnen ze, voorspelbaar genoeg, geleidelijk weer meer zogenaamd "extreem" te worden.
Niettemin blijf het mijn stemkeuze, de minst slechte want de meest stokende, maar wel enkel 3 op de schaal van 1 tot 999 stoken, haha.

En dus ben ik een overheid-als-dusdanig- hater geworden. En heb ik de uitdrukking van mijn politieke mening verplaatst van bollekeskermis naar dagelijkse beslissingen, zijnde binnen de ruimte die die dievenbende me overlaat, zoveel mogelijk de diefstal door overheid en haar parasitaire achterban ontwijken.

En wat doet u?

Tsja, ben grotendeels van uw mening. Bij de laatste stembusgang stemde ik uit pure wanhoop verdeeld. N-VA tegen beter weten in en (hoe wonderlijk het ook klinkt, gezien mijn verleden) één stem voor het VB. Blijf Vlaams tot in mijn botten.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden