Los bericht bekijken
Oud 23 december 2015, 10:13   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat een gemekker, wat een gezaag.

Voor de verkiezingen was het bon ton om te zeggen dat de nva-ers caractériels waren die niet konden besturen; nu blijkt het omgekeerde.

Het nva-kiesprogramma benadrukte altijd, altijd, altijd, altijd,altijd, altijd, altijd, altijd,altijd, altijd, altijd, altijd, en nog eens altijd hoe diep de staatschuld ondertussen wel was,
en dat het moeilijke jaren (meervoud van jaar: meerdere jaren) gingen worden.

Naïevelingen en onnozelaars die dachten dat er een toverstokske bestond om alles in één keer te wijzigen in een aards paradijs, die kunnen voor mijn part de boom in.

Duusd keers (nog meer zelfs) hebben wij van de nva gezegd dat wij geen revolutie-partij zijn, maar wel een evolutie-partij. Dat wij legalisten zijn en geen avonturiers. Centrum-rechts en niet extreem-rechts. Sociaal overleg kansen willen geven, maar het parlement en de democratie staan boven de vakboungden ....

Doe wel en zie niet om. Dit oude Vlaamse spreekwoord is de leidraad van onze partij in onze regeringen.

Dus gasten, doe maar lekker verder met jullie zaagklanken, wij van onze kant trekken er ons geen kloten van aan.
Geniet van de vooruitzichten van de volgende verkiezingen. Als jullie gelijk krijgen, dan gaan wij dik op onze smoel. Ge moogt dan afkomen met een alternatief. Ik ben benieuwd.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden