Los bericht bekijken
Oud 2 september 2002, 13:11   #103
rope
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de moralist
Wat heeft intergratie te maken met een degelijke opvang van bejaarde allochtonen. Het zijn geen wegwerpprodukten maar mensen die in de jaren zestig en zeventig naar hier gebracht zijn om het vuile werk te doen wat sommige hypocriete Belgen niet wensten uit te voeren. Dat ze onze taal niet spreken vindt ik jammer maar dit is geen reden om de autochtone bevolking die ook jaren correct(?)hun belastingen betaalden te voorzien voor hun oude dag en dat diezelfde allochtonen die ook hun belastingen al of niet correct betaalden geen voorziening geven voor huin oude dag. Het zijn geen dieren die we ,als ze niks meer waard zijn of niet meer kunnen opbrengen,zomaar doen verdwijnen met een of ander dodend middeltje. Het zijn en blijven mensen die op een menselijke manier moeten behandeld worden(zie de Universele verklaring van de mens)
Het is inderdaad zo dat iedereen die jaren belastingen betaald heeft, recht heeft op pensioen en bijstand wanneer hij/zij het nodig heeft. Ook heeft iedereen het recht om zijn godsdienst te kunnen beleven zoals hij/zij het wenst. Mar de dingen waar ze nu mee geconfronteerd worden zijn deels hun eigen fout. De allochtonen van de eerste generatie die problemen hebben omdat ze geen Nederlands/Frans spreken en geen Belgische maaltijden willen tot zich nemen zijn TOTAAL NIET geïntegreerd in onze maatschappij. Ze hebben de voordelen genomen zonder de nadelen erbij te nemen toen ze naar hier zijn gekomen.

Als ik mij vrijwillig vestig in een vreemd land en ik kan na 40 jaar nog altijd de plaatselijke taal niet spreken en ik eet niet wat de pot daar schaft, wat denk je dan dat er gebeurt? Als de allochtone bevolking extra's wil, moet ze er zelf maar voor opdraaien. Dat geldt ook voor de Belgen. Je zult het wel ondervinden als 1 van je ouders/grootouders een speciale behandeling nodig heeft in het bejaardetehuis.