Los bericht bekijken
Oud 27 december 2015, 21:28   #181
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zoals al gezegd: er wordt niet getornd aan de basismobiliteit. Er wordt enkel gezocht naar een betere organisatie ervan.
Lege bussen rond laten rijden, dat is heel duur en helpt niemand.

Betaalbare mobliteit ?
Als gij een kaartje van De Lijn koopt, hoeveel kost dat dan, en hoeveel moet de belastingbetaler dan bijleggen om tot een vergoeding van die rit te komen ?

.
Gosh, das wel een pijnpunt, misschien ligt het aan de volksverhuizingen die zowat uit balans zijn geraakt ?

Dacht zo dat elke lijnbus aan het begin mogelijk wel meer volk vervoerde maar met de loop der jaren, gaan er heel wat van tussen, verhuizen en dergelijke meer dat de bus tot op een bepaald punt echter leeg rondrijdt dan aan de beginperiode van het ontstaan van die lijn route.

Dat hadden ze gemakkelijk kunnen opvangen door na te gaan en te bevragen naar routes waar het meeste volk op rijd en dat bepaalde weekendbussen of nachtbussen maar om de twee uur passeren langs de haltes die in de week anders wel om het uur geregeld wordt.

In ieder geval zouden ze beter eens de verhoudingen terug op kaart zetten en uitzoeken of het niet zinnig is om bepaalde lijnen per twee uur of langer in 1 langere route te laten samensmelten dat er toch altijd volk is dat op de bus moet om naar de beoogde bestemming te geraken...dat liefst gespreid in verhouding tot het aantal chauffeurs dat beschikbaar is, want de blinde vlek blijft nog steeds de organisatie van de buschauffeurs die beschikbaar zijn en best wel in staat zijn om een ruimere omgeving aan te kunnen dan het aantal beschikbare verbindingen !

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 27 december 2015 om 21:29.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden