Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Denkt ge dat het zo eenvoudig is in België?
Dan denk ik dat zelfs ambtenaren daar ook wel kunnen opkomen..
Maar een extra baanvak aanleggen betekent natuurlijk ook nieuwe bruggen bouwen, afritten heraanleggen enz.
|
misschien nog nooit op gelet maar in Belgie liggen over van die pechstroken die je in het buitenland in feite nooit ziet
als je dus een pechstrook gebruikt, moet je juist eens de oprit/afrit wat bijwerken en klaar is kees
Bovendien mijn vriend kun je gewoon de pechstroken gebruiken op de plaatsen waar het nodig is, tis te zeggen, je gebruikt ze simpelweg op de snelwegen waar er file staat, en vooral niet op de plaats waar er file staat
maar op de plaats waar de file eindigt... Dikwijls is één afrit of één samenvoeging oprit/snelweg of één versmalling genoeg...
Een bottleneck is zo iets die typisch dan verschuift, je bepaalt het empirisch
Dus vanaf je de bottleneck ziet opschuiven moet je dus inderdaad 1km verder opnieuw wat beton/asfalt bijgieten. Kan dit kwaad ? Nee je lost probleemgericht de files op.
Bvb de file van aalst wordt gewoon simpelweg veroorzaakt door een 100meter... bottleneck... Er ligt op de oprit van de ring simpelweg een stukje bos die blijkbaar voor god weet welke reden gespaard wordt...