Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia
Mijn grootvader zaliger zei altijd: Zijt content met wat je hebt al dat andere (extra luxe) daar betaal je u toch maar blauw voor.
|
Uwe grootvader leefde in een andere tijd.
Nu is het niet hebben van bepaalde toestellen dikwijls een zware handicap die u zelfs geld kosten.
Citaat:
Energierekening dat heb je toch zelf in de hand of zie ik dat verkeerd?
|
Dat ziet u inderdaad verkeerd. Energierekeningen heb je gedeeltelijk zelf in de hand. We besparen met z'n allen op energieverbruik, toch stijgen onze energierekeningen. De multinationals zijn geen liefdadigheidsinstellingen, er moet winst gegenereerd worden. Ofwel via subsidies ofwel door het door te rekenen aan de klant. In beide gevallen is het toch de grote massa die het betaald. Ik heb het dan nog niet over de netwerkbeheerdersmaffia.
Citaat:
Als ik van 's morgens tot 's avonds met de deuren open 24° ga stoken
|
Met de deuren open uw huis verwarmen is natuurlijk kostelijk. Buiten iemand die niet goed bij verstand is en grote winkels (ook steeds minder) is niemand zo gek.
Citaat:
en alle lichten aansteek en
|
U kan een, goede reden hebben om alle lichten aan te steken (winkel, kantoor, ...., je moet dat dus individueel bekijken. Een winkel waar geen lichten aan zijn, gaat meer dan waarschijnlijk niets verkopen.
Citaat:
5 wasmachines en droogkasten draai,
|
Als je een wasserette hebt, is dat inderdaad weinig. Als u een groot gezin hebt kan dat normaal zijn, als je alleen woont is dat verspilling.
Een kantoor van iets of wat grootte zet best haar pc's aan
Citaat:
en nog wat keukentoestellen
|
Er moet toch eten op tafel komen. Als keukentoestellen daarbij kunnen helpen, dan zet u die best aan.
Citaat:
dan denk ik dat ik best een leuke rekening in de bus ga krijgen of niet?
|
Citaat:
Of ik koop een wreed dure wagen juist maar om de buren met te overdonderen? Goed plan????
|
Als die dure wagen enkel en alleen dient om de buren de ogen uit te steken is dat inderdaad geen goed plan. Maar als je een dure auto koopt omdat je een liefhebber bent, is dat even zot als geld uitgeven om 10 dagen op vakantie gaan. Dat is een kwestie van voorkeuren.
Citaat:
Of ik laat mij vangen aan reclameboodschappen over toestellen/andere zaken die je in huis zou moeten hebben?
|
U laten vangen door reclame is zelden een goede zaak. Het zijn meestal de minder intelligenten onder ons die zich zo laten vangen.
Citaat:
Of ik laat mij vangen aan het met de regelmaat van de klok nieuwe gsm's, laptops, tablet's te kopen omdat 'iedereen' dat doet? Nee dank u. (pijnlijk detail is wel dat als u dat niet doet men u vraagt:
|
Als toestel van een zakenman kan een laptop, een GSM of.... op één jaar veel geleden hebben. De fiscus voorziet 3 jaar voor aftrek, maar neemt een frequentere aanschaf aan.
Citaat:
Op Mars gezeten de laatste 5 jaar???)
|
Dat zou mij helemaal niet storen.
Citaat:
Meeste van die toestellen zijn en blijven een lopende rekening.
|
Die rekeningen kan je beheersen. Er zijn talrijke formules die aangepast zijn aan uw noden.
Citaat:
Of ik laat mij één of ander abonnement op wat dan ook aanpraten?
|
Daar ben je zelf bij.
Citaat:
Ik vind dat je dat voor veel dingen best zelf in de hand hebt dat uw rekening(en) de pan uit swingen of niet.
|
U schrijft zelf: "voor veel dingen", waarmee je zelf schrijft dat je nu eenmaal niet alles in de hand kan hebben.