Ik was niet van plan om te kijken maar er was niet veel gisteravond en ik zapte net naar één toen hij juist begonnen was. Ben dus blijven plakken.
Qua humor, mmm de Geert Hoste van de beginjaren is al lang niet meer. Als ik nog denk aan één van zijn eerste conferences met "Swa van Belgacom" en andere fantastische stukjes waardoor wij plat lagen van het lachen, neen, dat is voltooid verleden tijd. De steken op het koningshuis zijn ook zo afgezaagd als wat. De obligate lachjes van de ministers e.a. BV's in het publiek maken dat ik medelijden heb met hen.
Er waren zeker amusante fragmenten, anders was ik niet blijven kijken! Maar het niveau van vroeger haalt hij niet meer.
Merkwaardig dit jaar - ik kijk niet meer alle jaren dus ik weet niet of hij er anders ook wel eens ernstige stukken tussen lapt - was zijn heel ernstige, absoluut niet humoristische mening over de huidige problemen. Het was een repliek op wat Kompany zou gezegd hebben dat er toch begrip moet zijn voor mensen die in hopeloze situaties vinden dat ze geen andere keuzes hebben dan moorden begaan. Neem me niet kwalijk als ik het niet helemaal juist citeer ik volg die Kompany niet en had daar nog niets van gehoord.
Enfin, Geert heeft zijn standpunt over het "recht" om andere mensen te doden heel duidelijk verwoord en dingen gezegd die vele anderen helemaal niet meer durven zeggen door de poco-invloed van de laatste jaren denk ik.
Het deed me goed dit te horen.
Alleen paste het aan geen kanten in een amusementsshow, het was meer een tekst om in een serieus debat te brengen.