Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Tja, er is tenminste één rode minister van de vier rode ministers van mobiliteit die niet meer uit zijn lethargie kan gehaald worden, nietwaar?
Maar je mag ons altijd wijzer maken over wat die vier rode ministers van mobiliteit meer deden dan 'Bean' in al die jaren dat zij daarvoor de nodige macht én centen hadden.
Het klopt dat "Bean" in niet eens twee jaar nog niet veel verder is geraakt dan de achtergelaten rotzooi van de rooien op te ruimen. Rotzooi waar we jou nooit over hebben horen klagen.....tot een N-VA-er de erfenis van de rooien op zijn bord kreeg.
Wat betreft de neplederen zetels die de N-VA "kwal" in gedachten had voor de bussen van De Lijn. Het zal niet alleen aan het gebrek aan de nodige centen liggen als "Bean" zijn plannen niet kan doordrukken. Vergeet niet dat Vlaanderen nog altijd jaarlijks 16 miljard afdraagt aan Brussel en Wallonië. Daar kan de Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel (MIVB), die het openbaar vervoer in de 19 gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk gewest verzorgt, zich blijkbaar meer van permiteren dan neplederen zetels in de Vlaamse bussen.
EvoBus, het filiaal van Daimler levert het Brusselse gewest maar liefst 172 nieuwe luxebussen. Niet met neplederen zetel maar met échte lederen. In fel-oranje. Rood zou teveel doen denken aan....rood, nietwaar, en fel oranje benadert rood toch ook....fel.
En dat is nog niet alles.
http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...selbussen-voor
De rode Brusselse burgemeester zal content zijn.
En de rooie aanhangers ook. Of hebben we hen daar ooit kritiek op horen geven?
Ze waren er wel als eerste bij om "Bean" de grond in te boren toen hij nog maar durfde voorstelllen om de bussen van de Lijn aantrekkelijker te maken voor de reizigers, en neplederen zetels voor hen te voorzien. De klachten dat dit véél te duur was voor de Vlaamse bussen waren niet van de lucht. De ware reden voor de afkeuring was natuurlijk dat het een N-VA-kwal was die de plaats innam van de fantastische Hilde Crevits, nietwaar Panda? Of was het omdat Bean de plaats innam van de vier rode ministers van mobiliteit vòòr Crevits?
Maar wél klagen en zeuren omdat de gehate N-VA-er er niet vlug genoeg in slaagt om zijn voorstellen door te drukken.
|
Neen, dat klopt helemaal niet. Dat is het nu net : hij realiseert geen klap. Crevits was bijzonder goed bezig, heeft enorm veel plannen gemaakt en ook weten uit te voeren. Bean heeft in zijn eerste half jaar als enige output gehad dat hij neplederen zeteltjes wou kopen waardoor de rest van de politiek in een bult lag van het lachen.
Verder werkt hij gewoon een paar werven van Crevits af. En na meer dan een jaar heeft hij een lijstje met filegevoelige op en afritten. Vraag zoiets aan de wegenpolitie en je hebt dat lijstje binnen de 24 uur. Na anderhalf jaar wist benneke al een plan aan te kondigen om kruispunten te voorzien van slimme camera's. Anderhalf jaar had die oelewapper nodig om eens een bruikbaar idee te krijgen.
Tot hiertoe dacht ik echt dat Kathleen Van Brempt de slechtste minister ooit was van mobiliteit, maar Bean is zeer goed op weg om haar te kloppen.
Nog iets : in brussel slagen ze erin om bij MIVB iets te realiseren, in vlaanderen slaagde benneke erin om uitgelachen te worden met zijn voorstel.
Waar zit de idioot dan volgens jou ?