Los bericht bekijken
Oud 6 januari 2016, 22:25   #125
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Logisch toch Pandareus.
Al wie kritiek uitoefent op N-VA moet het ontgelden.
We zijn hier ver van een forum waar gediscussieerd wordt via valabele inbrengen. Ik ga mij er zeker niet mee moeien.
We zullen wel zien hoe het afloopt.
Ze krijgen nog een paar jaar de tijd bij de kiezer.
Ik geef hen die tijd niet meer.
Afwachten of al die vreugdekreten resultaat hebben.
Ach... dit is een spielerei tussen Knuppel en mijzelf. Wij weten al jaren van elkaar voor wat we staan.
Zij weet heel goed dat ik het vlaams blok als het absolute en volstrekt abjecte kwaad zie en dat zij voor 100% op racisme en moslimhaat drijven. Maar ze zit in het kamp van zij die hen ook als normale mensen beschouwen, als normale partij, hun blatant racisme negeren/goedspreken en zich focussen op het schaamlapje van 'vlaams-nationalisme' dat ergens ver aan de einder nog een heel klein beetje zichtbaar is zolang het maar niet in de weg loopt van het anti-makakken discours van Fuhrer Philip en zijn slimmere maar minder populaire secondant Annemans.
Hun laatste (uiteraard mislukte...) poging om nog eens de aandacht te trekken voor de core-business van de horde was de anonieme sturing van dat kliekje dat we leerden kennen als Pegida vlaanderen.
Haar gretigheid om me te proberen kapitelen als ik n-va aanpak gaat steeds dezelfde richting uit : "de twee vlaams-nationalistische partijen".

N-VA is nu gewoon dat, wat CVP in mijn jeugdjaren was : een veel te sterke conservatieve partij die denkt dat ze een zending hebben en hun mening aan de maatschappij kunnen/mogen opleggen. De Wever is gewoon de Tindemans van het decennium 2010 - 2020. Iets om te haten dus, om je tegen af te zetten. Iets om strak in het oog te houden, zodat men je niet kan knechten. Dat hele nationalistische sausje dat ze er vroeger bij serveerden was leuk om de boel wat smaak te geven toen ze nog niet oppermachtig waren. Nu gaat het echter om de echt belangrijke zaken : macht. Ze regeren België mee. Dus is België vanaf nu ook heel belangrijk.

In één ding volg ik je : een argument is een argument. Dat is dan ook de reden dat ik volkomen erken dat iemand als Jan Jambon na een eerder zwakke/desastreuse aanloopperiode is kunnen uitgroeien tot een sterke vakminister en een sterke vice-premier nu. En ik zeg dat als iemand die a priori walgt van dat machtspartijtje dat n-va in opvolging van CVP is geworden. Goed is goed.

Maar als men al geen oelewappers als Ben Weyts meer mag bespotten omwille van hun schrijnende incompetentie, immobilisme, 'van voor niet weten dat ze vanachter leven' en dat proberen te maskeren met lul-beslissingen en promopraat van marketeers om hun 'beleidsplan' te schrijven dan kunnen we inderdaad beter zwijgen. Of beter nog : hen gewoon verder genadeloos uitlachen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 6 januari 2016 om 22:27.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden