Los bericht bekijken
Oud 7 januari 2016, 20:22   #10
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Weer het typevoorbeeld van de platte en vooral domme rechtspopulistische draad. Ik wil er niet te veel tijd insteken, maar hier mijn voornaamste tegenargumenten aan de poster:

- u onderschat het element 'vrijheidsberoving', in een echt luxehotel mag u in principe - behalve misschien in Pyongyang - vrij naar buiten gaan en de buitenlucht opsnuiven. In en gevangenis kan u bezwaarlijk gaan en staan waar u wil.

- uw ideaaltype van een 'echte cel' lijkt me bezwaarlijk bevorderlijk voor de heropvoeding en reïntegratie van de gedetineerde. Het type gevangenis en regime dat u voorstelt, zorgt ervoor dat criminelen nog misdadiger de bak uitgaan dan dat ze er binnen zijn gekomen. De Belgische wetgever schrijft overigens voor dat de straf uit de vrijheidsberoving bestaat, niet om gevangenen op te sluiten in een mensonwaardige en 'middeleeuwse' kerker !

- het is inderdaad zoals sommigen reeds opperden, een extra service die door de gevangene (zij het door familie, of door wat werkjes zakgeld te verdienen) zelf wordt betaald. De gemeenschap draait hier dus niet extra voor op. Dit in tegenstelling tot gratis wifi-voorziening in asielzoekerscentra, maar dat is een ander verhaal.

- ook belachelijk dat men nog met analoge tv zou blijven zitten, want dat is gewoon gans aan het verdwijnen. Ook gevangenissen moeten mee gaan met hun tijd.

Kortom, uw waanbeeld / fata morgana van de gevangenis als 'luxehotel' poogt u hierbij weer eens te bevestigen, mij niet gelaten hoor, hopelijk hebben de anderen uw onzinspuiterij snel door en trappen ze niet in uw verzuurde val !

Als u meent dat het er toch zo goed en luxueus toeven is, waarom gaat u er dan zelf niet eens een poosje zitten ? Dan mag u uw ervaringen gerust met ons delen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden