Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
Da's erg kort door de bocht hé
We zien die regelmaat in de moleculaire structuur van levende organismes terug net vanwege de kleinere spelregels.
De grotere regelmaat in corpus staat daar wel los van maar zit ook logisch ingebakken in de informatiecode eens die er is.
Je zou je misschien vrgen kunnen stellen ivm waarom er bv geen grotere pijlers bestaan van organismen waar het aantal ledematen bv onpaar is ... maar ook dan waarom dan weer wel.
|
De asymmetrische variant kan zich waarschijnlijk moeilijk handhaven.
Citaat:
Ah dat is nu net waar evolutietheorie de enige afdoende verklaring heeft hé.
Er is geen doel om dat te verbeteren of te perfectioneren an sich
Wat werkt werkt en wat beter werkt ( in bepaalde omstandigheden ) maakt meer kans om de rest te verdringen op den duur.
|
Verdringen? Dat is niet wat bedoeld wordt met evolutie door survival of the fittest. Zo lang deze vergissing nog algemeen wordt gemaakt moet men toegeven dat de evolutietheorie niet voldoende helder is voor de meeste mensen. Dat ligt misschien niet aan de meeste mensen.
Citaat:
Nou 'schoonheid' is iets dat wij er dan weer op gaan kleven.
Is het achterwerk van een baviaan 'schoon' of 'lelijk' te noemen ?
Uiteraard speelt dat een rol maar weer ga je, volgens mij kort, door de bocht door te stellen : 'indien de lelijkerds kinderloos blijven'
Waarom zeg ik dat ? Omdat ge met dat stukje suggereert dat er een zekere doelgerichtheid zou zijn.
|
Met de billen van de baviaan heb ik geen moeite, evenmin als met de uwe. Ik kan begrijpen dat een nijlpaard verliefd is op een nijlpaard. Dat is dan wel alleen rationeel hè.
Citaat:
Ik heb alvast een poging/initiatie ondernomen
|
Hetgeen ik zeer waardeer. (Zet aub steeds een punt aan het eind van een alinea. Nu heb ik het hier en daar gedaan.)
Citaat:
Veel zou bevredigend worden indien men het genoegen nam dat niet al die vragen kunnen beantwoord worden en veel van die vragen niet hoeven of irrelevant zijn in het domein van de biologie en eerder thuishoren onder filosofie.
|
Dat is al te gemakkelijk. U weet toch dat wetenschap pas begint als men vragen gaat stellen en het eindigt als men daarmee stopt?