Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2016, 15:42   #394
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Intuitie zal de weg moeten wijzen. Daarbij kunnen vragen van allerlei aard helpen.
Intuïtie ?
Mijn weten heeft dat nog niet veel opgebracht dan een zoveelste filosofie die dan weer compleet niet met de werkelijkheid overeenstemde.
Misschien is dat wel de verdienste : als ge niks oppert dan komt er vervolgens ook geen kentering op als het blijkt niet te kloppen

Citaat:
Om nog eens bij vogels te blijven, vliegende vogels hebben vleugels met twee functies. Het lichaam volmaakt bedekken als ze ingevouwen zijn en draagvermogen verschaffen bij vliegen. Het hele skelet moet daarvoor geschikt zijn. De veren moeten in beide functies perfect passen.
Je beschouwt weer feiten na datum en zoekt naar een verklaring waarom dit en niks anders ... wat een ongelovelijk toeval moet dat niet geweest zijn

Citaat:
Ga dat eens ontwerpen. Het zal een flinke puzzle zijn. Dan vraag ik mij af waar te beginnen.
Een reden te meer om er niet van uit te gaan dat het ontworpen zou zijn, zou ik durven zeggen

Citaat:
Bij de perfecte vlieghouding of de perfecte rust houding? Voor beide houdingen geldt dat het beest de pennen kan richten voor maximaal resultaat. Maar de lengte van de pennen moet voor beide toestanden optimaal zijn. Hoe wordt die optimale lengte gevonden in het proces van evolutie. Of wordt die lengte nog geregeld door groeiprocessen? Ornithologen zullen het wel weten.
Je moet eens wat opzoeken ivm evolutionaire algoritmen

Ik gaf je wat hogerop al een hint met die tetrapods/tripods
Je weet wel... zulke tecnologische speeltjes waar mechanica, electronica en informatica een verbluffend resultaat geven.
Wel, men heeft die dingen des vergeefs proberen deftig te laten lopen door de meest ingewikkelde studies over hoe die beweging moest zijn en dat dan vervolgens te programeren.
Wat blijkt.... werkte niet of werkte niet naar behoren en het was verschrikkelijk fustrerend en tijdsrovend daar voor elke verandering van parameter(s) de hele zaak opnieuw moest overgedaan worden.
Hoe is het dan wel gelukt ?
Door die robotjes zichzelf te laten leren hoe ze moesten lopen aan de hand van evolutionaire algorimen.
Wat ge in feite doet is dat zo'n één exemplaar talloze exemplaren representeert met licht veranderlijke eigenschappen tot ge een optimum voor de eigenschap lopen ( onder die omstandigheden ) verkrijgt.

Niks ontwerp dus ! ( buiten de frame die al die mogelijkheden aankan en een relatief éénvoudig programma )

Kortom, wat de wetenschap ( al zeer lang ) heeft aangetoond is de redenering dat een complex en ingenieus uitziend geheel wel moet gecreeërd zijn door een stad ingenieurs en wetenschappers helemaal niet opgaat.

Laatst gewijzigd door praha : 8 januari 2016 om 16:03.
praha is offline   Met citaat antwoorden