Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2016, 22:21   #138
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
er zitten daar dus autisten... die herhalen altijd hetzelfde ,dat is duidelijk
Raar dat al die 130 kmh-voorstellen er toen niet doorkwamen.

Een van de laatsten was van de MR, oktober 2010:

Citaat:
http://www.lachambre.be/FLWB/PDF/53/0291/53k0291001.pdf
5 oktober 2010
...
Binnen Europa is er zeer grote verscheidenheid
inzake de op de autosnelwegen toegelaten maximumsnelheid.
Landen zoals Frankrijk, Oostenrijk of Italië
laten 130 km per uur op de autosnelweg toe. Alleen in
Duitsland is de snelheid “vrij”, afgezien dan wel van de
immer frequenter wordende snelheidsbeperkingen via
signaalinrichtingen. De Duitse Raad voor Verkeersveiligheid
(DVR) is altijd voorstander geweest van vrijheid van
snelheid op de autosnelwegen. Dankzij verwisselbare
berichten die op lichtborden de snelheid regelen, blijven
de gebruikers door dat fl exibele Duitse systeem op hun
hoede, worden zij ertoe aangespoord een snelheid te
kiezen volgens de verkeersdrukte, de weersomstandigheden
en het moment van de dag. In verhouding tot de
bevolking is het aantal doden op de Duitse autowegen
lager dan dat van vele landen met een snelheidsbeperking,
waaronder trouwens België.

Maar er is een andere vaststelling die men voor
ogen moet houden: autosnelwegen eisen doorgaans
het laagste dodental. Het zijn veeleer de secundaire
wegen die het gevaarlijkst zijn en wel omdat ze vaak zijn
aangelegd tegen de regels van het gezond verstand. In
Frankrijk zijn de lange rijen bomen langs de plattelandswegen
de oorzaak van de dood van gemiddeld duizend
automobilisten per jaar.
Dit wetsvoorstel beoogt op de autosnelwegen een
hogere maximumsnelheid dan de thans geldende toe te
laten, met inachtneming evenwel van de weersfactoren
en de vlotte doorstroming van het verkeer. De indieners
menen dat, buiten de agglomeraties, de toegelaten
maximumsnelheid op de autosnelwegen moet worden
opgetrokken tot 130 km per uur.
Bij regen of andere
neerslag en ingeval de zichtbaarheid minder dan 50*m
bedraagt, zou de maximumsnelheid echter moeten
worden verlaagd tot respectievelijk 110 en 50*km per
uur. Uiteraard is de toegelaten maximumsnelheid op
de autosnelwegen krachtens dit wetsvoorstel maar
denkbaar in optimale verkeersomstandigheden. Die
voor de hand liggende beperking betreft met name de
weersomstandigheden, de vlotte doorstroming van het
verkeer of de staat van het voertuig. Bovendien spreekt
het voor zich dat de bestuurder de plicht heeft zijn snelheid
voortdurend onder controle te hebben en ze aan te
passen naargelang de staat van de weg, de moeilijkheden
van het verkeer en de voorzienbare hindernissen.
...
Daniel BACQUELAINE (MR)
Jacqueline GALANT (MR)
Valérie DE BUE (MR)
En wat zien we ? Mevr. J. Galant is sinds oktober 2014 federaal minister van Mobiliteit.

In oktober 2007 was er ook eentje van MR:
Januari 2004 ook MR:
Citaat:
http://www.dekamer.be/FLWB/pdf/51/0713/51K0713001.pdf
Samenvatting

De toegelaten maximumsnelheden op het Belgische
wegen- en autosnelwegennet zijn meer dan
twintig jaar geleden vastgesteld. Sindsdien is het
veiligheidsniveau van de op de markt gebrachte voertuigen
aanzienlijk gestegen (veiligheid van de
passagiersruimte, airbags, remsystemen, enz.). Als
snelheid een belangrijke factor is in het ontstaan van
ongevallen, komt dat vooral omdat de snelheid vaak
niet aan de omstandigheden is aangepast. De indiener
stelt daarom voor de maximumsnelheid op autosnelwegen
op te trekken tot 130 km per uur, maar ze te
verlagen tot 110 km per uur bij regen of andere neerslag.
Bovendien stelt hij voor de op de wegen en
autosnelwegen toegelaten maximumsnelheid bij een
zichtbaarheid van minder dan 50 m te beperken tot
50 km per uur.
enz... (ook van Vlaams Belang waren er zeker ook talrijke, bvb okt 2012 : https://www.senate.be/www/?MIval=/pu...LGNR=1&LANG=nl)

Dus er is nog hoop, men moet het blijkbaar blijven herhalen ttz westvoorstel c/p blijven indienen, elke 2-3 jaar ofzo...

Als de liberale Jacqueline GALANT het evengoed doet als de liberale Melanie van onze noorderburen dan gaan we 130 kmh krijgen.
Citaat:
http://www.parlement.com/id/vg9fgopq...an_haegen_maas

Drs. M.H. (Melanie) Schultz van Haegen-Maas Geesteranus

Melanie Schultz van Haegen (1970) is sinds 14 oktober 2010 minister van Infrastructuur en Milieu. Eerder was zij van 22 juli 2002 tot 22 februari 2007 staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat in de kabinetten-Balkenende I, II en III. Mevrouw Schultz van Haegen was namens de VVD wethouder in Leiden en in 2003 korte tijd Tweede Kamerlid. In 2007-2010 was zij directeur zorginkoop bij Achmea.

VVD
in de periode 2002-heden: lid Tweede Kamer, staatssecretaris, minister

Besloot in 2011 per 1 september 2012 de maximumsnelheid op autosnelwegen naar 130 km per uur te brengen. Dat geldt echter niet waar dat vanwege het milieu of de verkeersveiligheid niet mogelijk is, zodat praktisch gesproken op 60 procent van snelwegen 130 km/uur geldt. Om luchtkwaliteit, geluidsbelasting en verkeersveiligheid te verbeteren, worden investeringen gedaan. Moest onder druk van de Tweede Kamer de invoering temporiseren.
Nerderland had tot 1988 zelfs nog officiële 100 kmh, het kan verkeren zei Bredero.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 januari 2016 om 22:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden