Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gelukkoos
Velen kennen de zaak Semira van 1998 waarop minister Louis Tobback zijn ontslag nam : https://nl.wikipedia.org/wiki/Semira_Adamu
Toch gaan we binnenkort met een ZEER groot probleem zitten als men niet op Belgisch of Europees niveau serieuze logistieke organisaties uit de grond gaan stampen voor uitwijzingen.
Ik heb het over deze drie groepen:
- Illegalen
- Uitgeprocedeerden
- Buitenlanders die een misdrijf gepleegd hebben
Ik neem aan dat men deze mensen eerst als het ware moet gaan vangen, of arresteren in hun verblijf of op straat?
|
Inderdaad. Indien men de buitengrenzen beter zou beginnen bewaken had dit niet eens hoeven te gebeuren.
Citaat:
Natuurlijk zal er lichamelijk verzet zijn. Wie, en hoe moet men dit doen ?
|
De politie is daar normal gezien voldoende voor uitgerust. Indien men met plofjihadis te maken krijgt is er nog steeds het leger om de klus te klaren.
Citaat:
Dan moet men misschien vliegtuigen of schepen inlassen voor hun uitwijzing.
|
Inderdaad. Via militaire vrachtvliegtuigen voor zij die geen gewelddadig verzet plegen, voor samira gevallen en andere geweldplegers, geboeid per schip
Citaat:
En dan moeten er nog plaatsen zijn in hun land van aankomst om ze af te zetten: Bij de politie of gevangenis aldaar, op het strand, in een stad ??
|
Dat kan een probleem vormen omdat veel islamitische landen liever hebben dat hun landgenoten in onze contreien blijven om onze landen ideologisch te 'verrijken'. Men dient met die landen afspraken te maken, bij onwil dient men andere manieren te vinden om hen terug daar te krijgen. Hen bvb bij kalm weer in internationale wateren op opblaasbare bootjes zetten zodat ze naar de lybische of andere kust kunnen varen, vanwaar ze vandaan komen. Het zal tevens de toestroom van nieuwe 'vluchtelingen' stoppen zodra ze zien dat het geen zin meer heeft hun leven te wagen.
Citaat:
Er worden al uitwijzingen gedaan in België met vliegtuigen. Maar op te kleine schaal denk ik ?
|
Ja, veel te kleine schaal maar er is hoop. Zelfs Merkel wil nu de Duitse wet veranderen die het mogelijk moet maken criminele immigranten uit het land te zetten. Voorheen kon men ze alleen maar in de gevangenis steken doch niet uitzetten.