Los bericht bekijken
Oud 27 november 2004, 10:43   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Bobke
Voor zover ik me herinner is dat niet zo moeilijk (indienen bij een hogere rechtbank of bij de Procureur Generaal van een verzoekschrift op rechtmatige verdenking, en dit doen aanvaarden), en kan dat (meen ik) zelfs gebeuren door iemand die géén partij is in de zaak die voorkomt (de laatste jaren een keer of twee-drie ingediend in Wallonnië, naar mijn herinnering, maar ik weet niet op welke gronden dat gebeurde, en of het succes had. In de zaak Dutroux gebeurde het het zonder succes).
Na de uitlatingen van Annemans wacht ik met spanning op het volgende proces waarin het ZB betrokken is Als Annemans de namen van de rechters mocht vergeten, zal elke rechter in België zich wel de zijne herinneren.
In elk geval, geen wraking vragen, maar wél een perscampagne voeren tégen de rechters zoals hier tijdens het proces gebeurde is ongeveer het domste wat men kan doen. Ze daarna ook nog bedreigen is werkelijk het bewijs dat iemand serieus uit de bol ging bij het ZB of héél macchiavellistisch dacht te zijn. Je mag raden wie...
Annemans? Of handelde hij "in opdracht", om electorale redenen, die "underdogpositie, je weet wel, of een autocratische Leider? Ik zou die dagen graag een vlieg aan 't plafond geweest zijn in de directiebureaus vh ZB. Ik stel me wél vragen over de toekomst van Annemans bij het ZB.
Ik ben niet goed mee vrees ik.
Welke perscampagne is er tijdens het proces tegen de rechters gevoerd ?
Bobke is offline