Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh
Daar krijg ik het nu eens echt van, hee, van dat systematisch de BMW i8 een "elektrisch" voertuig noemen???
Dat is tot nader order een gewone hybride, met een joekel van een fossiele motor naast een kleine elektrische eenheid, die eigenlijk maar net volstaat om op te starten en je straat uit te rijden, bij manier van spreken.
Het enige mooie aan de i8 is zijn design. Onbegrijpelijk dat ze bij BMW niet gestart zijn zoals bij Tesla: met een stevige laag batterijen onderaan het chassis. Dan hadden ze er een pure elektrische kunnen van gemaakt hebben, met stukken meer bereik, en stukken meer plaats van binnen en in de kofferruimte... Een gemiste kans!
|
Is een 1500cc 3-cylinder motor een joekel van een motor? Dat is een grasmachientje. Trouwens over hybrides : hoeveel mensen laden die echt thuis of aan een laadpaal op? Hoeveel mensen rijden zo rond dat ze rekening houden met het elektrisch rijden (beperkte radius van ongeveer 25-50 km)? Misschien 1 op 10. Ik heb mij E-hybride nooit echt opgeladen. En de 1e knop die ik bij het instappen indrukte was de sportknop. Zo combineerde de dagen steeds het elektrisch gedeelte als een soort "boost" bij het benzine rijden. Enige voordeel was toen : 90% fiscaal aantrekkelijk. Waar ik nu zelfs geen rekening meer wil houden (50% is ook nog goed genoeg).